• Calling

"Muslimer är lika farliga som Hitler"?

Statsministern sa att SD anser det, men har väl missuppfattat då det gäller islamister?

• Svar på tråden "Muslimer är lika farliga som Hitler"?
  • Perplex

Koranen är en bok värre än Mein Kampf. Så nej Muslimer är inte "lika" farliga som Hitler, dom är farligare. Mycket farligare.

• Calling
    Perplex skrev 2014-12-03 23:02:36 följande:

Koranen är en bok värre än Mein Kampf. Så nej Muslimer är inte "lika" farliga som Hitler, dom är farligare. Mycket farligare.

Koranen är mer som bibeln men muslimer tror inte på Förintelsen och hatar judar
  • Perplex
    Calling skrev 2014-12-04 02:10:20 följande:
    Koranen är inte som bibeln någonstans. (Jag är ateist så börja inte tjata om att jag försvarar något)

Den mest sålda boken i Mellanöstern förutom Koranen är Mein Kampf dessutom.
  • Muslimsktjej
    Calling skrev 2014-12-04 02:10:20 följande:
    Jag tror på förintelsen och hatar inte judar.

Sluta med att dra alla över en kam, bara äckligt.
  • Johan75
    Perplex skrev 2014-12-04 12:01:40 följande:
    Koranen är inte som bibeln någonstans. (Jag är ateist så börja inte tjata om att jag försvarar något)

Det där sista ser jag gärna en källa på.
    Behold, i come as a thief.
  • Rataxes

Det var islamister som Åkesson menade var lika farliga som nazister och kommunister.

Inte muslimer i allmänhet.

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Muslimsktjej

Så man blir en Hitlerälskare så fort man läser boken? Är det inte rätt smart att läsa den om man vill bli mer insatt i andra världskriget och förstå hur Hitler tänkte?

Enligt din logik borde du ju vara muslim efter att ha läst Koranen, haha!
  • Perplex
    Muslimsktjej skrev 2014-12-04 12:08:12 följande:

Läs din koran och se vad den säger om Judar.
  • Perplex
    Muslimsktjej skrev 2014-12-04 12:10:38 följande:
    Så man blir en Hitlerälskare så fort man läser boken? Är det inte rätt smart att läsa den om man vill bli mer insatt i andra världskriget och förstå hur Hitler tänkte?

Nej men eftersom Koranen och Mein Kampf har ungefär samma syn på Judar så är det inte så konstigt att muslimer gillar den. Adolf anses ju vara en bra person i den muslimska världen. Tyskarna hade även en division Muslimska SS soldater.

Jag bekänner mig inte till någon tro. Och om du tror man blir nazist bara för att man läser Mein Kampf så bevisar du ju bara att det är lågbegåvade som tror på gudar.
  • Muslimsktjej
    Perplex skrev 2014-12-04 12:21:35 följande:
    Nej men eftersom Koranen och Mein Kampf har ungefär samma syn på Judar så är det inte så konstigt att muslimer gillar den. Adolf anses ju vara en bra person i den muslimska världen. Tyskarna hade även en division Muslimska SS soldater.

Jag bekänner mig inte till någon tro. Och om du tror man blir nazist bara för att man läser Mein Kampf så bevisar du ju bara att det är lågbegåvade som tror på gudar.
    Nej, läser du mitt inlägg så fattar du att jag inte tror det. Skrev ju att det är smart att läsa för att förstå hur Hitler tänkte.

Du däremot försökte påstå att muslimer hatar judar bara för att boken är den mest sålda boken efter Koranen i Mellanöstern (sedan hur Bangladesh blev hela Mellanöstern förblir en olöst gåta), vilket inte är sant.
  • Perplex
    Muslimsktjej skrev 2014-12-04 12:28:48 följande:
    Nej, läser du mitt inlägg så fattar du att jag inte tror det. Skrev ju att det är smart att läsa för att förstå hur Hitler tänkte.

Du däremot försökte påstå att muslimer hatar judar bara för att boken är den mest sålda boken efter Koranen i Mellanöstern (sedan hur Bangladesh blev hela Mellanöstern förblir en olöst gåta), vilket inte är sant.
    Men varför är just Muslimer så intresserade av hur Hitler tänkte? Av alla folk varför just muslimer? Slump att Koranen och Mein Kampf innehåller judehat båda två?

Nej jag sa att Muslimer hatar judar för att Koranen säger åt muslimer att hata judar (och andra troende samt icke-troende, men judar är extra hatade)
  • Johan75
    Perplex skrev 2014-12-04 12:19:37 följande:
    Nu hittar jag bara olika länder i mellanöstern och ingen samlad länk

news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4361733.stm
    www.crethiplethi.com/mein-kampf-best-seller-in-muslim-bangladesh/english/2009/ (inte mellanöstern iofs men ett muslimskt land)
    Nej, ingen samlad länk och jag hittar ingen information om att att den skulle vara den näst mest sålda boken efter Koranen heller. 
    Behold, i come as a thief.
  • Valbar

Intressant men Hitler åberopade nog inte Allah/Gud för sina önskemål.
    Välkommen in i Val-baren på lite Valfläsk och en Valeriana att sova på
  • Valbar
    Muslimsktjej skrev 2014-12-04 12:08:12 följande:

Muslimer är inte alla, muslimerna är alla, på svenska språket som man ska vara noga med ibland.
  • Valbar
    Rataxes skrev 2014-12-04 12:10:20 följande:

Det var islamister som Åkesson menade var lika farliga som nazister och kommunister.

Inte muslimer i allmänhet.

Exakt, bland muslimerna finns ett antal islamister som ex. delvis åker neråt för att döda andra och lära sig döda oss "otrogna hundar"
  • Valbar
    Muslimsktjej skrev 2014-12-04 12:10:38 följande:

Högst ovanligt för en svensk att läsa någon av dem.
  • Valbar
    Muslimsktjej skrev 2014-12-04 12:28:48 följande:

Enligt det offentliga Iran fanns inte förintelsen men däremot ska Israel förintas, så det blir ändå nästan sant.
Svar på tråden "Muslimer är lika farliga som Hitler"?