• jagärjagvemärdu

Rösta SD? Ge mig ett bra argument

Hittills har jag inte hört ett enda bra argument till varför man ska rösta på SD, ett parti som endast gynnar vita, kristna, heterosexuella män. Ge mig ett argument och håll det kort och koncist, ingen roman tack.

• Svar på tråden Rösta SD? Ge mig ett bra argument
  • Dr Nail
    jagärjagvemärdu skrev 2014-12-04 03:37:38 följande:

Jag vill att partiet jag röstar på ska gynna landet jag bor i, inte bara mig, det är bara egoistiskt.

SD Gynnar landet. Dig skiter de löst i. Landet.
  • Tow2Mater
    jagärjagvemärdu skrev 2014-12-04 03:38:53 följande:
    En krönika från en sverigedemokratisk tidning är ingen bra källa. Det är inte alla invandrare som "är dåliga i skolan" utan väldigt många svenskar också. Bättre att satsa på att förbättra skolan i helhet utan att fokusera på elevernas ursprung.

Tycker du ska komma med dina egna åsikter, inte länka andra personers.
    Du ville inte ha romaner, därfor funkar länkar mycket bra!

Gav bara exempel.
  • jagärjagvemärdu
    Dr Nail skrev 2014-12-04 03:40:27 följande:
    SD Gynnar landet. Dig skiter de löst i. Landet.
    Nu säger du ju emot dig själv? Du sa att jag borde rösta SD för det gynnar mig (hur nu det skulle gå ihop), och då svarade jag att jag vill att partiet jag röstar på ska vara bra för alla inte för mig, och då svarade du att SD är bra för landet. Hur ska du ha det?
  • jagärjagvemärdu
    Tow2Mater skrev 2014-12-04 03:50:50 följande:
    Du ville inte ha romaner, därfor funkar länkar mycket bra!

Gav bara exempel.
    Jag skulle tolka länkarna som romaner
  • Dr Nail
    jagärjagvemärdu skrev 2014-12-04 03:52:02 följande:

Nu säger du ju emot dig själv? Du sa att jag borde rösta SD för det gynnar mig (hur nu det skulle gå ihop), och då svarade jag att jag vill att partiet jag röstar på ska vara bra för alla inte för mig, och då svarade du att SD är bra för landet. Hur ska du ha det?

Varför frågar du MIG hur JAG ska ha det? Det är din röst och ditt val. Lol. Vill du rösta på SD - gör det...demokrati, dude.
  • jagärjagvemärdu
    Dr Nail skrev 2014-12-04 03:58:01 följande:
    Varför frågar du MIG hur JAG ska ha det? Det är din röst och ditt val. Lol. Vill du rösta på SD - gör det...demokrati, dude.
    Jag vet redan hur jag ska rösta, jag röstade grön i valet. Jag vad er komma med argument, vill se om någon kan komma med en vettig anledning till varför man ska rösta på SD
  • Dr Nail
    jagärjagvemärdu skrev 2014-12-04 04:06:52 följande:

Jag vet redan hur jag ska rösta, jag röstade grön i valet. Jag vad er komma med argument, vill se om någon kan komma med en vettig anledning till varför man ska rösta på SD

Jag röstade blankt för att jag skiter i allt.
  • Dur och moll
    jagärjagvemärdu skrev 2014-12-04 03:01:41 följande:

Hittills har jag inte hört ett enda bra argument till varför man ska rösta på SD, ett parti som endast gynnar vita, kristna, heterosexuella män. Ge mig ett argument och håll det kort och koncist, ingen roman tack.

För att det fattas pengar i samhället till sjukvård mm det snålas in på, för att betala den onödiga asylinvandringen som bara har ökande kostnader ingen snålar på.
  • Tow2Mater
    jagärjagvemärdu skrev 2014-12-04 04:06:52 följande:
    En röst mindre för grön är en mycket bra enkel anledning att rösta på SD.
  • jagärjagvemärdu
    Dur och moll skrev 2014-12-04 04:25:03 följande:
    För att det fattas pengar i samhället till sjukvård mm det snålas in på, för att betala den onödiga asylinvandringen som bara har ökande kostnader ingen snålar på.
    höjda skatter
  • Dur och moll
    jagärjagvemärdu skrev 2014-12-04 04:27:41 följande:

Jag stödjer miljöpartiets politik vilket är typ motsatsen till SD:s

Det är ett asylmiljöparti när dom inte sitter i regeringen.
  • Dur och moll
    jagärjagvemärdu skrev 2014-12-04 04:28:59 följande:
    höjda skatter
    Med 100 miljarder till invandringen och ännu mer till det vi behöver?
  • DenFulaAnkungen

Det är ju snarare Alliansens vinstpolitik som orsakat brister i välfärden, genom att alla pengar som företagen alstrar går rakt ner i fickorna på företagarna istället för in i deras verksamheter. Följen av det blir ju att verksamheter som exempelvis äldreomsorgen blir lidande, eftersom pengarna som skulle gått till deras mat och vård istället tas ut som vinst. 

Att tro att äldre, sjuka och arbetslösa skulle få det bättre bara på grund av att invandrare slutar komma hit är ju därför inte helt genomtänkt. Politik är långt mycket mer komplext än så! 

Dessutom blev det igår uppenbart att SDs omtanke om våra äldre bara var en skenmanöver, eftersom de glatt röstade ner regeringens budget som var den mest gynnsamma för landets fattigpensionärer. Så mycket för att värna om våra äldre...

• hezekiel

1..Om du bryr dig om djur och tycker att det behövs en särskild polis för dom.

2.Om du vill ha en höjd garantipension och sänka högkostnadsskydden för vård och medicin.

3.Om du inte vill ha fler utanförskapsområden

4.Om du föredrar att hjälpa betydligt fler människor på plats istället för att dom skall hamna på Berts anläggningar och senare i ett utanförskapsområde

Svar på tråden Rösta SD? Ge mig ett bra argument