Rösta SD? Ge mig ett bra argument
Hittills har jag inte hört ett enda bra argument till varför man ska rösta på SD, ett parti som endast gynnar vita, kristna, heterosexuella män. Ge mig ett argument och håll det kort och koncist, ingen roman tack.
Hittills har jag inte hört ett enda bra argument till varför man ska rösta på SD, ett parti som endast gynnar vita, kristna, heterosexuella män. Ge mig ett argument och håll det kort och koncist, ingen roman tack.
Jag vill att partiet jag röstar på ska gynna landet jag bor i, inte bara mig, det är bara egoistiskt.
Nu säger du ju emot dig själv? Du sa att jag borde rösta SD för det gynnar mig (hur nu det skulle gå ihop), och då svarade jag att jag vill att partiet jag röstar på ska vara bra för alla inte för mig, och då svarade du att SD är bra för landet. Hur ska du ha det?
Jag vet redan hur jag ska rösta, jag röstade grön i valet. Jag vad er komma med argument, vill se om någon kan komma med en vettig anledning till varför man ska rösta på SD
Jag stödjer miljöpartiets politik vilket är typ motsatsen till SD:s
Jag stödjer miljöpartiets politik vilket är typ motsatsen till SD:s
Det är ju snarare Alliansens vinstpolitik som orsakat brister i välfärden, genom att alla pengar som företagen alstrar går rakt ner i fickorna på företagarna istället för in i deras verksamheter. Följen av det blir ju att verksamheter som exempelvis äldreomsorgen blir lidande, eftersom pengarna som skulle gått till deras mat och vård istället tas ut som vinst.
Att tro att äldre, sjuka och arbetslösa skulle få det bättre bara på grund av att invandrare slutar komma hit är ju därför inte helt genomtänkt. Politik är långt mycket mer komplext än så!
Dessutom blev det igår uppenbart att SDs omtanke om våra äldre bara var en skenmanöver, eftersom de glatt röstade ner regeringens budget som var den mest gynnsamma för landets fattigpensionärer. Så mycket för att värna om våra äldre...
1..Om du bryr dig om djur och tycker att det behövs en särskild polis för dom.
2.Om du vill ha en höjd garantipension och sänka högkostnadsskydden för vård och medicin.
3.Om du inte vill ha fler utanförskapsområden
4.Om du föredrar att hjälpa betydligt fler människor på plats istället för att dom skall hamna på Berts anläggningar och senare i ett utanförskapsområde