• Hoppasdetärmintur

Vad är bäst; låta kroppen ha sin gång, eller medicinsk abort?

Jag ska på ett extra VUL imorgon för att konstatera om graviditeten avstannat eller (mot förmodan) växer. Jag har i två veckor haft bruna flytningar och fick igår en blödning (som en liten mens) och är helt inställd på missfall.

Min fråga är: är det bättre att låta kroppen sköta detta själv, eller ska jag propsa på att få en medicinsk "abort" imorgon, om det är ett konstaterat missfall? Jag är så less på att gå runt och småblöda och vill bara få ett slut på detta :(

• Svar på tråden Vad är bäst; låta kroppen ha sin gång, eller medicinsk abort?
  • Anonym (Samma sits)

Vet tyvärr inte svaret på din fråga men jag sitter i samma sits.

Har blödit ett tag och vid vul sågs inget hjärta picka så ska dit igen på måndag för en ny koll.

Om de inte ser något hjärta då kommer jag att få hjälp att avbryta det direkt efter undersökningen.

Lycka till imorgon!!!!!!

• Hoppasdetärmintur
    Anonym (Samma sits) skrev 2014-12-04 10:49:29 följande:

Vet tyvärr inte svaret på din fråga men jag sitter i samma sits.

Har blödit ett tag och vid vul sågs inget hjärta picka så ska dit igen på måndag för en ny koll.

Om de inte ser något hjärta då kommer jag att få hjälp att avbryta det direkt efter undersökningen.

Lycka till imorgon!!!!!!

Tack för svaret.

Dom sa samma sak till mig, att jag skulle få hjälp att avbryta graviditeten om den var kvar. Är bara orolig att de inte vill hjälpa mig om missfallet har börjat redan. Jag har aldrig haft missfall förr, men det här känns fruktansvärt långdraget. Tänker att en medicinsk "abort" kanske kickar igång det hela, så det går över någon gång. Om det är ett missfall vill jag ju bara kunna gå vidare :(
  • Anonym (Samma sits)

Förstår precis hur du menar!

Lycka till idag! Tänker på dig.

Svar på tråden Vad är bäst; låta kroppen ha sin gång, eller medicinsk abort?