• Gert

Stefan Löfven snackar skit!

Stefan Löfven har sagt flera gånger att Alliansen med stöd av SD röstade genom Alliansens budget. Det får nu Alliansen skit för, av Löfven.

Men om SD hade röstat på regeringens budget, hade då Löfven avgått eftersom han då hade fått stöd av SD? Svaret är enkelt. Han hade fortsatt regera med SD:s stöd, något han sa innan valet han inte skulle göra.

Stefan Löfven snackar skit som vanligt! 

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Stefan Löfven snackar skit!
  • Sensitiveguy
    frökenelisabeth skrev 2014-12-04 19:10:25 följande:

Jag är så förbenat trött på politiker som smutskastar varandra, men aldrig erkänner egna felsteg. Dessa finns överallt, precis överallt... Tyvärr. Se nu till att fixa samarbete i stället för att gnälla på varandra. 

Instämmer. Politik är korrumperande.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-12-04 21:08:33 följande:
    Nej, det är helt okej ur demokratisk synvinkel. Man måste inte samarbeta med någon man inte delar åsikter med. Ett sådant tvång luktar Sovjet.
    Isolera och inte samarbeta med är två helt olika saker. Man ska kunna samtala med landets tredje största parti. Allt annat är odemokratiskt och diktatoriskt.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-05 17:57:27 följande:

Isolera och inte samarbeta med är två helt olika saker. Man ska kunna samtala med landets tredje största parti. Allt annat är odemokratiskt och diktatoriskt.

Det måste man inte heller. Varje parti får avgöra det själva. Hur ofta samtalar V med M?
  • FiaMedFunkk

Svetsarlögnen lär ljuga igen och ångra sitt nyval, bara för att på kort tid fullborda sitt ljug-hattrick. Han skulle avgått, men...

• Haskel
    Tines skrev 2014-12-04 17:51:15 följande:

Stefan gör ett kanonjobb och han får definitivt min röst igen

Du har inte särskilt höga krav på våra politiker, märker jag.

Löfven hade lika gärna kunnat ersättas av en 3-åring.

Exakt vad har denne "Stefan" gjort, förutom att sitta och tjura som 3-åring???
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-09 00:59:57 följande:

Svetsarlögnen lär ljuga igen och ångra sitt nyval, bara för att på kort tid fullborda sitt ljug-hattrick. Han skulle avgått, men...

Tror du verkligen Batra varit redo att regera än?
  • chrissandra
    Sensitiveguy skrev 2014-12-09 01:10:19 följande:
    Tror du verkligen Batra varit redo att regera än?
    Svårt att veta men Löfven är det definitivt inte.
  • Sensitiveguy
    chrissandra skrev 2014-12-22 02:09:29 följande:

Svårt att veta men Löfven är det definitivt inte.

Inte batra heller.
  • chrissandra
    Sensitiveguy skrev 2014-12-22 02:48:49 följande:
    Inte batra heller.
    Knappast. Men förmodligen en mindre katastrof än Löfven.
  • Sensitiveguy
    chrissandra skrev 2014-12-22 02:51:17 följande:

Knappast. Men förmodligen en mindre katastrof än Löfven.

Pest eller kolera. Dock positivt att hon är kvinna.
Svar på tråden Stefan Löfven snackar skit!