• konnigulden

När ens djur dör

Jag vettefan asså..är typ i chock. Fick ett telefonsamtal om att min älskade hund dog. 5år, varit fullt frisk.
    Jag kunde inte få fram ett ljud till andra änden av luren...lyckades till slut få fram "ringer sen"..och nu sitter man här helt tom. hjälp!

Hur fan överlever man? q.q

• Svar på tråden När ens djur dör
  • Skuld
    Fä dör, 
    fränder dö, 
    även själv skiljes du hädan, 
    men eftermålet 
    aldrig dör 
    för envar, som ett gott har vunnit.
  • Loriyana
    Tines skrev 2014-12-04 19:54:06 följande:

Ok.... du kan inte prata med dina anhöriga, men du kan sätta dig och skriva här utan problem?

Är väl inte så konstigt? Det är många som har lättare för att ventilera sina känslor anonymt online än med närastående. Detta för att sorgen är så stor att man är rädd för att bryta ihop totalt om man pratar med någon nära.
  • sugercane

Lider med dig, verkligen. Miste min hund feb 2012 och det är först nu som jag känner att jag släppt det. De där djuren betyder så oerhört mycket....

• konnigulden
    Tines skrev 2014-12-04 19:54:06 följande:

Ok.... du kan inte prata med dina anhöriga, men du kan sätta dig och skriva här utan problem?

För att jag inte kan öppna mun utan o bryta ihop. Ringer hellre sen än kontaktar via facebook..
  • konnigulden
    viseversa skrev 2014-12-04 19:54:28 följande:

Vem ringde? Varför var inte du med din hund. Vad dog den av? Beklagar.

Anhörig. Bor 120mil bort från hem just nu. Fel på hjärtat som inte haft några symptom, försän minutrarna innan. Tack :'c
    sugercane skrev 2014-12-04 20:00:43 följande:

Lider med dig, verkligen. Miste min hund feb 2012 och det är först nu som jag känner att jag släppt det. De där djuren betyder så oerhört mycket....

Jooo, fattar inte. Omöjligt och tänka "det är bara ett djur". Hoppas jag är mer känslokall än du, så jag slipper 2 år av detta helvete.
    Skuld skrev 2014-12-04 19:55:11 följande:
    Fä dör, 
    fränder dö, 
    även själv skiljes du hädan, 
    men eftermålet 
    aldrig dör 
    för envar, som ett gott har vunnit.

<2
  • Fanny b

Att skriva om sådant kan vara ett sätt att bearbeta det som hänt. Mitt fall inte jämföras med t.s, men i våras jobbade jag på Gotland, min äldsta hund var hos mina föräldrar på fastlandet. Hon blev
    dålig, fick opereras akut. Jag var orolig men ville inte prata så mycket med mina föräldrar om det, samma kväll som operationen och beskedet om detsamma deltog jag i en lydnadstävling med min andra hund.  Att jag orkade och ville göra det berodde på att jag kände att jag ville vara sysselsatt, jag kunde inte göra det jag helst ville, åka hem och vara med på plats, att åka hem efter jobbet och sitta inne skulle bara göra att tankar jag inte ville tänka på kom.

Svar på tråden När ens djur dör