• habiti

Varför ska jag söka hjälp?

Kommer de verkligen hjälpa mig? Det är väl dyrt? Vem ska betala det, jag har inga pengar just nu?

Vem ska jag vända mig till?

Jag gör inget för tillfället, bara går hemma pga extrem social fobi. kan man verkligen bli sjukskriven då?

Ni som läst mina inlägg på detta forum, tycker ni jag borde söka hjälp? Tycker ni jag borde sjukskrivas och gå på olika sorters behandlingar etc?

Blir bara värre o värre alltså.....

Finns ingen utväg, redan testat allt förutom detta, kan inte detta hjälpa mig, så finns det bara ett alternativ för mig, och det är inget trevligt alternativ. Det börjar på s och slutar på d.

Så med andra ord: får jag inte hjälp av psykologen så som jag vill, så kommer min undergång.

Mvh Johaneessss

• Svar på tråden Varför ska jag söka hjälp?
  • Mamori

Man kan bli sjukskriven för social fobi ja, och ja, jag tycker att du borde söka hjälp. Har en kompis som mått likadant som du beskriver och den blev sjukskriven och fick gå i terapi och har nu en partner och pluggar på universitet.

• Långbenopluto

Sjukskriven blir mna om man inte klarar av att jobba, så om du inte jobbar behöver du inte sjukskrivas.

Men hjälp med behandling ska du givetvis söka! Ingen ska må dåligt!

• glutten

Du kan få hjälp via din vårdcentral. Skulle de krångla, visa dem alla dina trådar här så de förstår vidden av hur dåligt du mår.

Håller tummarna!

• habiti
    Mamori skrev 2014-12-05 03:57:16 följande:

Man kan bli sjukskriven för social fobi ja, och ja, jag tycker att du borde söka hjälp. Har en kompis som mått likadant som du beskriver och den blev sjukskriven och fick gå i terapi och har nu en partner och pluggar på universitet.

fast kvinnor hatar män som är fula, blyga, kosntiga, oskulder och kristna och vita.

så vad menar du med att du har en kompis som har en partner numera? vad har det med mig att göra?

för att jag ska få någon så måste gud förvandla mig till en svart man som har stor penis, occh inte är oskuld och bra på att prata, annars så dör jag som oskuld.

• Mandel

Du får söka hjälp via landstinget. Vet inte om de har avbetalning, men du kommer till slut upp i frikort och slår man då ut kostnaden under 1 år så blir inte själva månadskostnaden så hög. 1.100kr utslaget på12 månader blir inte ens 100kr i månaden och det kan kanske din hälsa vara värd?
    Här kostar det 300 om en läkare ska vara med och sedan 100kr för varje besök med en samtalskontakt.

Nästa punkt...
    Du behöver absolut inte vara svart man med stor penis för att få ligga. Titta runt ute på stan så ser du att många killar som ex jag inte skulle vilja ligga med går omkring med tjejer. Och de är inte utländska killar utan raggare, överviktiga, magra, bleka, övertränade osv. Alla sorter!
    Nu är jag visserligen 40+, men för mig handlar det mer om att möta en man som respekterar mig och behandlar mig väl. Han ska få mig att må bra, då blir jag intresserad. Utseendet kommer så att säga i andra hand.

Om du är blyg och lider av social fobi så misstänker jag starkt att det är det som sätter käppar i hjulet för dig. Ditt sätt att vara och bemöta andra.
    Lite svårt att lära känna någon som drar sig undan och hur skulle du få mig att må bra om du inte pratar utan drar dig undan?

Sedan måste man läsa av läget i den situation som man befinner sig i. Du är i din fulla rätt att vara troende, men i dagens samhälle där väldigt få är det så ska man kanske inte tala om det bland det första man säger när man träffar nya människor. 
    Jag som icketroende talar ju inte om det det första jag gör när jag möter folk utan det får de som lär känna mig själva lista ut med tiden. Alltså inget som påverkar vår relation.
    Även om jag inte är troende så har du och jag säkert många värderingar som är lika, men skulle du bland det första du gör säga att du är starkt troende skulle jag förmodligen lägga benen på ryggen och springa. 
    Skulle det däremot komma fram efter att vi dejtat några veckor så skulle det inte påverka lika mycket.
    Är du med på vad jag menar?

Sök hjälp och jobba med dig själv för att nå dina mål. Ingen annan kan göra det åt dig!

Lycka till!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Varför ska jag söka hjälp?