• Anonym (Äcklad!)

Sambon använder exets BRÖSTMJÖLK mot utslag!

Jag har varit tillsammans med min sambo i 1,5 år. Vi har levt som sambos, i hans hus, i 2,5 månader.

Min sambo har utslag på kroppen och till dessa använder han SITT EX'S BRÖSTMJÖLK! Hon hade tydligen mycket mjölk och pumpade då till deras barn och fryste in i sånadär isbitsformar. Dessa formar, med hennes bröstmjölk, ligger kvar i frysen. Det är 31 formar!!! Fulla med bröstmjölk! Alltså jag KRÄKS!

Jag skulle göra kall latte och frågade om det var någon fel på isen då den såg så grumlig ut. Då säger karln "ta inte de där, det är för mina exsem". Jag frågar vad det är och han fnissar till och säger "bröstmjölk". Jag trodde att jag skulle avlida där och då.

Han har testat alla krämer, oljor osv och påstår att inget fungerar. Det enda som fingerar är tydligen den där jääääääävla bröstmjölken.

Jag vill inte ha den i min frys! Den ska väck! Snälla, säg att jag har skäl nog att slänga ut den!?

• Svar på tråden Sambon använder exets BRÖSTMJÖLK mot utslag!
  • Ann Cistrus
    Anonym (Lägg ner.) skrev 2014-12-05 16:01:45 följande:

Dricker du mjölk från kor ts? Varför är det inte äckligt då?

Jo det är ju exakt samma sak. Komjölk har de flesta druckit sedan innan de kunde minnas och är alltså en hyfsat inarbetad företeelse. Att smörja in sin kropp med exets bröstmjölk är... Nä fyf*n vad äckligt. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Påven Johanna

Det hade inte gjort mig något. Jag hade inte velat använda den själv men att ha den i frysen eller om min man använt den för behandling mot eksem eller annat hade jag inte tyckt angått mig. 

Hade han börjat baka med den och serverat mig så hade jag däremot misstyckt. 

• Ess

Jag tycker inte att det är äckligt att ha bröstmjölk i frysen.
    Själv har jag möss och pinkies i frysen, min man har vant sig vid det nu.

Men jag kan förstå själva grejen, men jag tror mer att det hänger på att du flyttat in i hans och exets (?) hem. Så det var väl droppen nu när han tom hade hennes bröstmjölk i frysen.
    Kan ni inte flytta till ett nytt gemensamt boende istället?

• Anonym (Äcklad!)
    Anonym (Lägg ner.) skrev 2014-12-05 16:01:45 följande:

Dricker du mjölk från kor ts? Varför är det inte äckligt då?

Nej, det gör jag faktiskt inte. Men det känns inte riktigt som samma sak. Faktiskt.
    Ann Cistrus skrev 2014-12-05 16:07:40 följande:
    Jo det är ju exakt samma sak. Komjölk har de flesta druckit sedan innan de kunde minnas och är alltså en hyfsat inarbetad företeelse. Att smörja in sin kropp med exets bröstmjölk är... Nä fyf*n vad äckligt. 
    Visst fan är det äckligt!? Kräks
    Ess skrev 2014-12-05 16:31:28 följande:

Jag tycker inte att det är äckligt att ha bröstmjölk i frysen.
    Själv har jag möss och pinkies i frysen, min man har vant sig vid det nu.

Men jag kan förstå själva grejen, men jag tror mer att det hänger på att du flyttat in i hans och exets (?) hem. Så det var väl droppen nu när han tom hade hennes bröstmjölk i frysen.
    Kan ni inte flytta till ett nytt gemensamt boende istället?

Vi ska köpa ett gemensamt hus. Men det blir väl först om nått år.

Påven Johanna skrev 2014-12-05 16:28:27 följande:

Det hade inte gjort mig något. Jag hade inte velat använda den själv men att ha den i frysen eller om min man använt den för behandling mot eksem eller annat hade jag inte tyckt angått mig. 

Hade han börjat baka med den och serverat mig så hade jag däremot misstyckt. 

Ja, tänk om jag inte hade frågat om isen, utan bara kört på trots att den såg grumlig ut.
    Jag hade lagt in mig själv för magpumpning om jag fått reda på det i efterhand, efter att ha druckit upp islatten.

• Påven Johanna

Ja, usch. Det hade jag också verkligen tyckt varit äckligt. 

Men däremot förstår jag att han inte tycker att hennes bröstmjölk är äcklig, och om den dessutom är verksam mot hans eksem så är det ju i sig positivt. Det är det ju för dig också, det är väl bättre att han inte har eksem än att han har det. 

• Anonym (Bröstmjölk is the shit!)

Varför inte låta honom ha det om det är det enda som hjälper? Tycker det låter egoistiskt att tycka att han ska slänga iväg det. Bröstmjölk är ju rena dunderkuren, också ett stort slöseri att slänga just därför.

• Anonym (Bröstmjölk is the shit!)

Och - bröstmjölk ÄR det man ska använda om man får såriga bröstvårtor pga amningen, för det är det absolut bästa. Det är inte ett dugg äckligt, det är ju hur coolt och bra som helst! Men jag förstår om du inte vill smörja in dig med hennes mjölk. Men nu är det ju inte du som ska göra det, eller hur?

• JTo

Jag hade tyckt att det var sjukt märkligt men knappast äckligt men det har ju inte så mycket med saken att göra så skaffa en egen frys åt honom och be honom säga till när han smort sig med det så du slipper andrahands kladdet

• Anonym (Äcklad!)
    JTo skrev 2014-12-05 20:36:00 följande:

Jag hade tyckt att det var sjukt märkligt men knappast äckligt men det har ju inte så mycket med saken att göra så skaffa en egen frys åt honom och be honom säga till när han smort sig med det så du slipper andrahands kladdet

"Andrahandskladdet", walla, vi DELAR SÄNG OCH TÄCKE!!! Han har eksem i JUMSKARNA, bland annat. JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!
  • Anonym (USCH!)

Nej fy, jag hade kastat skiten när han inte var hemma. Jag hade varit okej med att ha min egen bröstmjölk i frysen, men absolut inte någon annans. Det är samma sak som om jag skulle frysa in exets sperma och använda det som ansiktsmask för att "det är ju så bra mot huden!". Kräks Om han har problem med eksem så ska man gå till en läkare, och göra en utredning på vad det är kroppen reagerar på. 

• Anonym (Äcklad!)
    Anonym (USCH!) skrev 2014-12-05 20:51:03 följande:

Nej fy, jag hade kastat skiten när han inte var hemma. Jag hade varit okej med att ha min egen bröstmjölk i frysen, men absolut inte någon annans. Det är samma sak som om jag skulle frysa in exets sperma och använda det som ansiktsmask för att "det är ju så bra mot huden!". Kräks Om han har problem med eksem så ska man gå till en läkare, och göra en utredning på vad det är kroppen reagerar på. 

Men GUH vilket jäkla toppenexempel! (Exets sperma = ansiktsmask).
    Den snor jag. Tack!!!Skrattande
Svar på tråden Sambon använder exets BRÖSTMJÖLK mot utslag!