• Mrs LW

Vad gillar era 6-8 åringar för leksaker?

Hej hej!
    Jag och min make har sett att frälsningsarmen har julklappsinsamling till fattiga barn och vi skulle vilja köpa en julklapp. Vi har även fått veta att de har fått in massor till just småbarn och tänkte därför köpa något till ett lite äldre barn (6-8 år). MEN, vi har inga barn i den åldern och har därför dålig koll på vad som är populärt just nu. Är tex Barbie fortfarande populärt? Lego? Böcker?

Leksaken måste kosta under 400:- då vi har lite skral ekonomi denna månaden.
    Tips?

• Svar på tråden Vad gillar era 6-8 åringar för leksaker?
  • Penida

Lego (friends, city), playmobil, pokemonkort, pyssel, pussel och spel sa våra barn som är 6 och 7 när jag frågade dem rent allmänt och inte specifikt vad de vill ha utan vad ungar i den åldern gillar.

Det är nog olika men du ska en stor eloge, fint av er!

Avskyr CIO-metoder
  • Sisisisi

Jag har en 6-åring och en 9-åring. Både gillar lego, pussel, spel, trashpacks, zomblings. På kalasen de far på var och varannan helg får ungarna nästan bara lego.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Flickan och kråkan

Lego, pussel och pysselgrejor generellt. Sedan vill de gärna har riktiga grejor: verktyg och bakgrejer exempelvis. Miniskidor, sparkcykel med medar (snow kick) står också högt på listan.

• Mrs LW

Då verkar det som att LEGO eller pussel eller pyssel-grejer verkar gå hem mest då? Tack så jättemycket för hjälpen! Det är så otroligt svårt att komma på vad ett okänt barn skulle kunna tycka om i denna djungel av leksaker..

Svar på tråden Vad gillar era 6-8 åringar för leksaker?