• Lucky09

Thailand vs Mexico ? Hjälp oss!!

Hej!

Jag och min sambo letar just nu resa att åka i slutet av Januari. 2 veckor.

Vi kan dock inte bestämma oss vart vi ska åka. Vi kollar på Mexico eller Thailand just nu.

Vi har varit en del runt omkring i Europa (Turkiet, Cypern, Bulgarien, Grekland, Spanien) och vill längre nu.

När vi åker på dessa resorna så är vi mest för att se saker, ligga vid poolen / stranden och shoppa. Gå runt i staden tex.

Vi dricker i princip aldrig och jag är vegetarian.

Vår budget ligger på 20,000kr per person för flyg samt boende (föredrar om det är all inkl.).

Vart föreslår ni att vi drar någonstans?

• Svar på tråden Thailand vs Mexico ? Hjälp oss!!
  • Anonym (Tjao)
    Lucky09 skrev 2014-12-06 02:01:39 följande:

Hej!

Jag och min sambo letar just nu resa att åka i slutet av Januari. 2 veckor.

Vi kan dock inte bestämma oss vart vi ska åka. Vi kollar på Mexico eller Thailand just nu.

Vi har varit en del runt omkring i Europa (Turkiet, Cypern, Bulgarien, Grekland, Spanien) och vill längre nu.

När vi åker på dessa resorna så är vi mest för att se saker, ligga vid poolen / stranden och shoppa. Gå runt i staden tex.

Vi dricker i princip aldrig och jag är vegetarian.

Vår budget ligger på 20,000kr per person för flyg samt boende (föredrar om det är all inkl.).

Vart föreslår ni att vi drar någonstans?

Jag hade nog valt Mexico. Det känns lite mer häftigt. Alla åker till Thailand ju.
    Har inte själ varit i någon av dessa delar alls. Men jag hade nog själv valt Mexico.

Men är det inte lite farligt i Mexico? Kriminalitet? 
    Mycket knark mm där väl?
    Vet ej, men har för mig att det är så. 
  • Anonym (Mexiko)

Har varit på båda ställena och rekommenderar Mexiko alla dagar i veckan. Jag är också veg och det fattar dom generellt inte men går att hanka sig fram. Trevlig resa!

Svar på tråden Thailand vs Mexico ? Hjälp oss!!