• Lilla Missy

Fick min son fel recept på glasögon?

Hej blev precis medlem här för jag skulle vilja höra runt här.

Min son som är 7 år var för ca 1 månad på st eriks ögonkontakt, fick veta att han behövde få nya glasögon med en lite annorlunda slipning för hans ögon hade vuxit... så vi Fick recept och fixade glasögon . För två dagar sen var han hos skol sköterskan på lite kontroll... hon ringde mig senare med en undran... om han går på regelbundna kontroller med synen.... JA han har ju just fått nya glasögon!!!! Han såg nämligen mycket sämre på vänster ögat, med sina NYA glasögon! !! Vad tror alla om detta? Kanske många tänker nu, vad ska man lita på, skol sköterskan eller en utbildad ögon doktor... men vadå alla kan göra fel? Och det kanske var lite ödet att han skulle på skol kontroll om upptäcka detta????

• Svar på tråden Fick min son fel recept på glasögon?
  • StevenDiese

Ring o kolla med ögonläkaren. Men jag tror det tar en stund innan ögonen vant sig

• Lilla Missy

Ja jag försökte ringa men det var svårt att komma fram. Får prova på måndag. Det är ju glasögonen som ställs så dom ska passa synen inte ögonen som ska anpassa sig efter glasögonen tänker jag....

• Kereza

Annorlunda slipning betyder ofta att ögonen måste lära sig sluta kompensera, och det tar ett tag. Min sambo lallade runt i två veckor och såg ingenting - mig brukar det ta drygt 3 dagar. Men, såhär långt efter så Kan det fortfarande vara fel - be dem testa igen, ifallatt :) 

• strojes

Har ni möjlighet att vända er till en annan klinik och få en ny undersökning för att se om de kommer fram till samma eller något annat.

• Snow Crash

Kolla med optikern att recept och slipbeställning stämmer överens. Jag fick också höra att det skulle ta ett par dar för ögonen att vänja sig, men när jag efter en vecka fortfarande inte såg nåt på ena sidan gick jag tillbaks. Det visade sig att när de skrev in receptet på slipbeställningen slog de in en siffra fel, så ena linsen var helt felaktig.

Svar på tråden Fick min son fel recept på glasögon?