• Anonym (snälla)

Kan ni inte bara försöka fatta detta!

Snälla försök förstå att om någon som är ofrivilligt barnlös får barn efter att ha skaffat hund eller whatever så har det för sjutton INTE med hunden/whatever att göra! Det är en slump! Det är den förbannade oförklarliga jävliga slumpen!
    Jag önskar att folk kunde fatta dessa grundläggande saker om den mänskliga hjärnan....och ha det i åtanke innan de öppnar munnen:

1. Hjärnan minns inte det vanliga utan det som är ovanligt och spektakulärt.
    Man minns ju oftast de riktigt bra dagarna och de riktigt dåliga dagarna i ens liv, man minns ju oftast inte de vanliga dagarna när allt bara lunkar på...Den mänskliga hjärnan minns det som är ovanligt eller sticker ut. Folk fattar inte att det kanske VERKAR vanligt men det är bara för att den mänskliga hjärnan är inställd på att komma ihåg det som är ovanligt. Det är därför  vissa tror att det är vanligt med mirakel, de minns helt enkelt de få mirakel som sker.
    2. Hjärnan letar förklaringar och mönster för att förstå sånt som inte går att förstå. Hjärnan inställd på att leta efter förklaringar och mönster i omvärlden så då hittar hjärnan på förklaringar där det inte finns...och då blir så knäppt att de tror att hunden/whatever är anledningen till att folk blir gravida...

• Svar på tråden Kan ni inte bara försöka fatta detta!
  • Anonym (johodå)

Mina föräldrar var barnlösa i 8 år. De adopterade mig och i samma månad som jag kom hit så blev min mamma gravid med min bror som är 12 månader yngre! hon var stressad, pressad och att jag kom hjälpe henne att släppa tanken. Så slappna av mer och njut!

• Anonym (johodå)
    minerva123 skrev 2014-12-07 19:05:36 följande:
    Som sagt, bara ca 2% av de som adopterar får biologiska barn i något skede under sin resterande fertila tid. Så att du känner "flera stycken" är ju ganska anmärkningsvärt. Vad gäller hundanskaffning har jag inga siffror, men att fler ofrivilligt barnlösa med hund skulle få barn jämfört med ofrivilligt barnlösa utan hund - det har jag svårt att tro. Och liksom alltid skall man ju akta sig för att använda anekdotiska exempel från sin egen omgivning som någonsorts allmän sanning. Särskilt när man är inne på ett så oerhört känsligt och för många så sorgefyllt område som ofrivillig barnlöshet.
    de som adopterar o får biologiska barn efter har haft svårt att få barn utan att inga fel hittades, alltså ingen orsak till barnlösheten. De som aldrig får biologiska barn har ju ofta något felo, typ för få och dåliga ägg eller låg spermakvalite osv.
  • Anonym (Irriterad)
    Anonym (johodå) skrev 2015-01-26 12:30:49 följande:
    de som adopterar o får biologiska barn efter har haft svårt att få barn utan att inga fel hittades, alltså ingen orsak till barnlösheten. De som aldrig får biologiska barn har ju ofta något felo, typ för få och dåliga ägg eller låg spermakvalite osv.
    Min svägerska blev gravid efter dom adopterade.

Spännande att hans spermier började simma efter dom adopterade

Fatta vad ett adopterat barn kan göra! Spermierna får liv och kan simma!!!

Tror bara det handlar om tillfälligheter och Inte avslappning.
  • Anonym (Irriterad)
    Anonym (johodå) skrev 2015-01-26 12:25:51 följande:

Mina föräldrar var barnlösa i 8 år. De adopterade mig och i samma månad som jag kom hit så blev min mamma gravid med min bror som är 12 månader yngre! hon var stressad, pressad och att jag kom hjälpe henne att släppa tanken. Så slappna av mer och njut!

Samma månad...

Hur stressad och pressad är man inte med ett nyfått barn?

Om hon blivit gravid pga avslappning borde hon väl blivit gravid efter några månader när hon kommit in i livet som mamma?
  • Anonym (johodå)
    Anonym (Irriterad) skrev 2015-01-26 13:17:23 följande:

Troligtvis hade hon fel på äggen med även om hans spermiekvalité var sä,re. Många får barn på vanligt sätt trots dålig spermakvalité. Skyll inte allt på karln.
  • Anonym (johodå)
    Anonym (Irriterad) skrev 2015-01-26 13:20:06 följande:
    Samma månad...

Om hon blivit gravid pga avslappning borde hon väl blivit gravid efter några månader när hon kommit in i livet som mamma?
    säg emot du, men verkligheten sägert annat! har man vöntat på sitt barn o så få¨r man det, då släpper mycket. sluta stressa så får ni barn snart ni barnlösa.
  • Anonym (johodå)
    Anonym (Irriterad) skrev 2015-01-26 13:17:23 följande:

karln har väl också hormoner??? tillfälligheter avgör inte kroppens funktioner utan hormoner som påverkas av stress bland annat. De borde inte adopterat om de fick ett eget barn då.
  • Anonym (johodå)
    Anonym (Irriterad) skrev 2015-01-26 13:20:06 följande:
    Samma månad...

nehj hon slappnade väl av när de fått barnbesked. de hade barn innann, dvs jag var inte första ungen
  • Mamori

Absolut att minskad stress ökar chansen att bli gravid MEN det är inte att "bara sluta stressa". Det är inte lättare att göra det än att ändra sina egna hormonnivåer. Det är nästan omöjligt att på egen hand börja "tänka rätt" om man är fast i hur man brukar göra. Det kan vara lika svårt som att bli av med en svår depression på egen hand. Jag tycker att vi ska sluta med den villfarelsen att alla har eller kan få full kontroll över sina egna psyken/hjärnor. Det är omöjligt.

• Anonym (johodå)

Ni som är barnlösa kan ju tänka att ni får mycket egentid, slipper sömnlösa nätter, slipper alla måsten med barn, slipper kladd, bajs, blöjor, nappflaskor, snoriga barn.  

• minerva123
    Anonym (johodå) skrev 2015-01-26 21:30:37 följande:

Ni som är barnlösa kan ju tänka att ni får mycket egentid, slipper sömnlösa nätter, slipper alla måsten med barn, slipper kladd, bajs, blöjor, nappflaskor, snoriga barn.  

Vad vill du egentligen med att skriva i den här tråden?
  • Anonym (Nope)
    Anonym (johodå) skrev 2015-01-26 14:18:15 följande:

säg emot du, men verkligheten sägert annat! har man vöntat på sitt barn o så få¨r man det, då släpper mycket. sluta stressa så får ni barn snart ni barnlösa.

Du vill framstå som dumdryg va?

För ingen normalbegåvad människa tror att det fungerar så som det trams du försöker stava till här.
  • Notetur Nomen
    Mamori skrev 2015-01-26 14:40:20 följande:

Absolut att minskad stress ökar chansen att bli gravid MEN det är inte att "bara sluta stressa". Det är inte lättare att göra det än att ändra sina egna hormonnivåer. Det är nästan omöjligt att på egen hand börja "tänka rätt" om man är fast i hur man brukar göra. Det kan vara lika svårt som att bli av med en svår depression på egen hand. Jag tycker att vi ska sluta med den villfarelsen att alla har eller kan få full kontroll över sina egna psyken/hjärnor. Det är omöjligt.

Precis.
  • telly
    Anonym (johodå) skrev 2015-01-26 14:23:05 följande:

nehj hon slappnade väl av när de fått barnbesked. de hade barn innann, dvs jag var inte första ungen

Då var det väl inga konstigheter att hon blev gravid om hon uppenbarligen är fertil?!
  • Mrs Moneybags
    Anonym (johodå) skrev 2015-01-26 21:30:37 följande:

Försök visa lite förståelse...

Många av de där sakerna du nämner är ju just det man önskar sig om man längtar efter ett barn! Man vill leva familjeliv med barn! Kan du sätta dig in i det?
Svar på tråden Kan ni inte bara försöka fatta detta!