• flygarhund

Bulimi och mina tankar...FLER?

Hej.

Jag är 29 år och har bulimi sen drygt 3 år tillbaka. Hade oxå anorexi i början av sjukdomen. 
    Efter vårdprogram och inläggning i 15 veckor kom jag ut och fortsatte nästan som förut. Minus träningen (5 dar i veckan) pga diskbråck. 
    Försöker leva med detta att kräkas upp maten några ggr om dagen. Drömmer om att kunna ge fan i mat över huvutaget men trillar alltid dit..... skäms och känner mig misslyckad när jag inte kan låta bli att äta.

Under behandlingen gick jag upp 10 kg och har inte gått ner ett jävla gram sen dess. Fast jag försöker att inte äta/behålla mat......

Träna ska jag börja med igen i vår men det funkar inte just nu.

Kom nu inte med taskiga kommentarer att jag ska skärpa mig och söka hjälp. 
    Jag vill höra andra berätta och komma med råd. Kan man bli av med några kilo utan att träna?
    Kan man sluta kräkas på något sätt? Har inte så stor tilltro till vården som finns efter min erfarenhet sist. Bara fokus på mat mat mat och gå upp i vikt.

• Svar på tråden Bulimi och mina tankar...FLER?
  • Lisas9555

Börja styrketräna! Det räddade mig ifrån sjukdomen. Fick min träning, blev smal. Men ändå hälsosam för man ska äta nyttigt men normala portioner. Lovar att det kommer hjälpa dig. Du kmr älska din kropp och eftersom ofta vi som hafft problem med fixeringar blir alltid bäst på det eftersom vi verkligen då ger allt. Men du förlorar inget på det då och folk kommer istället för att se ner på dig vilja vara och se ut som dig!! Lycka till vännen det kmr lösa sig!! Tro på det

• flygarhund
    Lisas9555 skrev 2014-12-06 19:26:14 följande:

Börja styrketräna! Det räddade mig ifrån sjukdomen. Fick min träning, blev smal. Men ändå hälsosam för man ska äta nyttigt men normala portioner. Lovar att det kommer hjälpa dig. Du kmr älska din kropp och eftersom ofta vi som hafft problem med fixeringar blir alltid bäst på det eftersom vi verkligen då ger allt. Men du förlorar inget på det då och folk kommer istället för att se ner på dig vilja vara och se ut som dig!! Lycka till vännen det kmr lösa sig!! Tro på det

Tack så mycket, vad du är gullig! Ja, jag jobbar heltid och pluggar heltid och har djur, så jag skulle så gärna vilja börja träna nu men tiden räcker inte riktigt. Är klar med plugget i vår så då ska jag fixa detta på något vis.

Träning var hela mitt liv före diskbråcket. Tävlade och tränade brottning och älskade min starka kropp. Nu är jag mest svullen....
  • Anonym (Bulimiker)

Hej!
    Skönt ändå att höra at det finns fler där ute.
    Jag är 27 och har varit sjuk till och från sedan 14 års ålder.
    För ca 6 år sen fick jag bulimi.

Mat är en drog för mig.
    Ifall ingenting hindrade mig skulle jag äta och kräkas om igen hela dagarna.
    De dagar jag inte får hetsäta nästan darrar kroppen av abstinens och ångesten är jobbig. Otroligt jobbigt!

Jag har också haft vård i olika former. Senast inlagd i flera månader.
    Mitt problem är att jag inte kan hitta den bästa motivationen, ingenting motiverar mig tillräckligt.
    Jag har lärt mig att min största rädsla faktiskt är att just äta normalt och gå upp i vikt. Ofta har jag försökt förneka att det är det här som behövs och att jag inte blir frisk av det, men lurar bara mig själv.

Vet inte om jag är rätt person att ge dig några bra råd.
    Kan bara säga lycka till!

Svar på tråden Bulimi och mina tankar...FLER?