• ZiinKzZ

Jag vill bort här ifrån

Hej, detta kommer förmodligen låta lite larvigt men jag är en kille på 16 år, har bott på samma ställe i hela mitt liv. Jag har aldrig trivts här, aldrig haft många vänner och finns inget att göra.

Men jag är stressad hela tiden och vill flytta ut härifrån... Har problem med familjen och trivs INTE här. Vill jobba utomlands när jag blir större, och bo / leva utomlands

När jag blir äldre så är jag väldigt rädd för att jag har slösat bort min barndom på att bara sitta inne på mitt rum och inte göra någonting...

• Svar på tråden Jag vill bort här ifrån
  • cirkusmusen

Går du på gymnasium? Kan du söka till ett annat gymnasium på en annan ort? Det finns internat. Tänkte om du vill bort NU.

Jag kände likadant som dig när jag var i samma ålder. Ville bara bort bort bort. Men nu pluggar jag på universitetet i samma stad och det är en helt annan grej. Människor är mer öppna. 

• LWL

Hej!

när jag läste det du skrev så kände jag igen mig. Jag skall direkt säga att jag är äldre nu... men jag minns att jag hade en längre period när jag var i din ålder då jag bara ville bort bort bort. 

Men det förändrades sedan, men jag kan inte säga precis när eller varför. Idag är jag trots allt tacksam. Och finns kvar på samma ort som då Glad

Mitt råd till dig är att försöka fokusera på din utbildning och se att du är på en "resa" nu. Alltså; - saker kommer förändras. Den resan har inte stannat där din upplevelse är just nu. Som sagt: försök fokusera på skolgång, utbildning, praktiker, jobb etc. Dessa saker kommer ta dig vidare. Vet du inte vad du vill göra(studera/jobba med) så gör i alla fall Någonting(skola, folkhögskola,yrkesskola eller nåt). Man kan byta spår sedan.

Lycka till

• Josephine96

Brukar din familj resa mycket utomlands eller inom sverige? Jag är nämligen i samma sits fast jag är några år äldre än dig. Tyvärr har jag aldrig rest (ens i sverige) så jag har VERKLIGEN aldrig varit någon annanstans. Har bott i samma jävla by hela mitt liv. Försöker flytta några mil bort men har så jävla mycket grejer att dra med mig så et har inte blivit av än Rynkar på näsan

Enda jag kan säga är att tiden går fortare än man tror. Du hinner knappt blinka innan du är myndig och kan göra precis vad du vill. Håll ut och res mycket om du har möjlighet.

Svar på tråden Jag vill bort här ifrån