• Anonym (Malin)

Sen vi flyttade ihop vill han inte

Jag och min sambo flyttade ihop i september, alltså tre månader nu. Han har alltid haft hög sexdrift, så också jag. Vi är båda 31 år gamla och har känt varandra i flera år. Men sen vi flyttade ihop har han tagit initiativ till sex en enda gång. Jag har varit den styrande varje gång. I förrgår tog jag mod och frågade honom, och han sa att han inte vet varför han inte har sexlust. Han hävdade att han älskar mig, inte ångrar vårt samboskap och att detta är vad han vill. Kanske att det bara är en del i omställningen bara, sa han.
    Igår kväll tog jag åter initiativ, men fick totalt kalla handen. Det var som att smeka och kyssa en död fisk. Då bestämde jag mig för att inte ta initiativet mer. Han får göra det. Så får vi se hur lång tid det går. Men jag grät mig till sömns, för jag älskar honom och längtar efter hans närhet. Denna tiden ska ju vara den lyckligaste, nu när vi startar vårt liv ihop. Och nu på morgonen smög jag upp tidigt och onanerade. Min stora sexdrift är ju kvar. Och ska jag kunna låta honom vara, måste jag onanera mycket själv hädanefter.
    Kan ni förstå hans döda sexlust? Gör jag rätt som väljer att nu backa helt och låta honom ta initiativ? Finns det risk att det inte blir alls? Att vårt sexliv dör helt?

• Svar på tråden Sen vi flyttade ihop vill han inte
  • Anonym (Malin)

Eller har ni något tips på vad jag kan göra? Eller förstår ni varför han gör så här?

• AnnaZL

Jag var med om något liknande när jag var gravid. Det fortsatte tills jag gjorde slut 4 år senare. Han vägrade prata om det. Efteråt kom det fram att han blivit så sårad över att jag funderade på abort att han inte ville ha sex med mig längre, men det tog honom så lång tid att kunna artikulera sina känslor.

Så mitt råd är att försöka prata om det med honom, att det är ett stort problem för dig. Fråga om han vill gå till en sexterapeut tillsammans.

Kommer ni inte fram till en handlingsplan, fundera ordentligt om du verkligen vill fortsätta att leva så som du gör nu. Det kommer med största sannolikhet inte att försvinna av sig själv.

• Anonym (Malin)

Tårarna sprutar av dina ord. Jag tänkte att det kanske bara var en period... Att vänta och se liksom...

• Anonym (eRfarenHet)

Är en äldre kille och jag tror att detta kan bero på att ni faktiskt bor ihop. Då kan han ha utvecklat, helt ofrivilligt, "moderskänslor" för dig och då är du helt omöjlig att ligga med. Ärligt, så tycker jag du ska flytta ut en tid för skaka om honom, så kan det släppa.
    Eller så har han helt enkelt hittat någon annan, så kan det faktiskt vara.
    Men, tänk på att detta nu är mina spekulationer och du gör precis vad du anser vara bäst.

• Anonym (SL)

Min sambos lust "försvann" när vi blev ihop...det va 3 år sen. :(

Under tiden vi dejta, ett år ungefär var det fantastiskt, sen efter vingligt ihop på riktigt så kom nog de där "moderskänslorna" ngn nämnde. FAN hopplöst!! Gråtit mg till sömns såååå många ggr...är as we speak så sex frustrerad o bara vill lämna...men med bebis är det inte läge. Så det får bli ett snack igen...haft tusen snack...men detta är hopplöst o så ledsamt att inte ha en man som bara TAR en o verkligen visar hur jävla kåt han är på en...

Visst vi har ngn form av sex 1 G i veckan..men eg kunde det lika väl kvittat.

Så några goda råd vet jag inte om jag kan ge dig..känns dom personligheter som inget kan göras åt.

• Anonym (Malin)

Kan det inte vara som för kvinnor, att det kan gå i perioder om det tex är mycket annat på gång i livet?

• Anonym (eRfarenHet)
    Anonym (Malin) skrev 2014-12-07 23:29:56 följande:

Kan det inte vara som för kvinnor, att det kan gå i perioder om det tex är mycket annat på gång i livet?

Mycket möjligt men jag har aldrig hört om någon snubbe som lagt ner för att ägna sig åt något viktigare. Killar och män behöver lätta på trycket. Som sagt, flytta ut en tid så han får längta lite. Bästa medicinen.
  • Anonym (Njutare)

Tror det är ganska svårt att dra större växlar än så här på något så obetydligt.
    Troll eller galenskap, svårt att säga.

• Underhill

Visst kan det vara så...trist att han inte verkar kunna prata om det med dig. Du känner ju er relation bäst. Kanske blev han tagen av "allvaret" av att flytta ihop!? Kanske är det något helt annat. Vad är din plan framöver kontra hans "farhågor"!? Vill du skaffa barn, vill han det!?...osv.
    E vi överens så kör vi
  • AnnaZL

Det är kanske möjligt, men det spelar nog inte så stor roll om det "kan" vara så, utan det viktiga i din situation är hur det egentligen ÄR.

Jag skulle råda dig att inte vänta för länge, lätt att bli helt urgröpt av en sådan situation.

Vill båda jobba på det kan det gå att fixa. Om inte blir det bara sämre av att vänta i åratal. Och bara svårare att lämna om ni får barn.
Svar på tråden Sen vi flyttade ihop vill han inte