• spralla

Sex på fel tid ?

Känns som att vi alltid har sex på fel tid och dag. Blir galen på detta snart. Hade sex i går mitt på dagen och i dag på morgonen. Borde haft stegring, men nu kom den först i kväll. Och vi som redan har haft sex. Det finns inte en chans att maken vill en gång till i kväll. Som tidigast i morgon kväll, men då känns det som att det är för sent i alla fall...som vanligt....

• Svar på tråden Sex på fel tid ?
  • Dr to be

Du vet att spermierna lever upp till 5-7 dagar? Det finns fortfarande en god chans till graviditet om du ägglossar inom dessa ramar (åtminstone inom 4-5 dagar).

Lycka till

• Liten till

Av 18 försök så har jag blivit gravid de 2 gånger vi haft sex 1-2 dagar efter ÄL. Ett ma och nu gravid

Och för att vara säker så ska man ju helst ha sex innan det stegrar, just för att spermierna ska hinna simma upp och möta ägget. Kör i morgon med du så ordnar det sig ska du se! Och det kan ta lång tid att lyckas, även om man har sex jämt. Men lycka till!!

• spralla

Jo, jag vet att de lever länge, men det verkar inte som att det hjälper. Eftersom jag är äldre så tror jag mer på att man skall ha sex så nära ÄL som möjligt för att lyckas.

• spralla

Litentill ! Svara bara om du vill. När du skriver att du blivit gravid 1-2 dagar efter ÄL. Vet du då att du verkligen haft ÄL eller är det bara vad du tror ? Jag tänker på om du har kollat med stickor, temp eller så ? De gånger vi har sex när jag tror att det är för sent så är det väldigt torrt och typ omöjligt att ha sex alls. Är det så för dig oxå och att ni kör på iaf ? 

• Liten till
    spralla skrev 2014-12-09 22:35:56 följande:

Litentill ! Svara bara om du vill. När du skriver att du blivit gravid 1-2 dagar efter ÄL. Vet du då att du verkligen haft ÄL eller är det bara vad du tror ? Jag tänker på om du har kollat med stickor, temp eller så ? De gånger vi har sex när jag tror att det är för sent så är det väldigt torrt och typ omöjligt att ha sex alls. Är det så för dig oxå och att ni kör på iaf ? 

Nej har testat med ÄL-test samt försökt ha lite koll på flytningar. Så jag har vetat

Men när ett ÄL test är positivt så släpper ju ägget efter 12-24h. (Eller om det är 12-36, kommer inte ihåg.) så då kändes det vettigt att ja sex efter. Läste om nån metod också, då ska man ha sex när man får utslag samt två dagar efter, paus en dag och sen en sista gång. Om det funkar vet jag inte

Är det torrt så kanske ett glidmedel skulle vara bra, men kolla så det inte är spermiedödande

Lycka till!
  • spralla

Tack för ditt svar ! Hur är dina flytningar dagarna innan ÄL, på själva dagen och dagen efter ?

Svar på tråden Sex på fel tid ?