• Petrova

Gillar ni bomull + elastan?

Tittade runt på vanliga klädmarken på nätet (Polarn, Lindex osv) och ser att det börjar bli svårt att hitta bodies och pyjamas i 100% bomull. Helst ska de blanda elastan i allt.

Ni som tycker att bomull + elastan är bra, kan ni förklara varför?

Jag tycker bara att kläderna känns syntetiska och inte alls mysiga som t ex en pyjamas ska göra.

• Svar på tråden Gillar ni bomull + elastan?
  • fluu

Tycker iofs inte att det är något fel på blandraser, men vad konstigt att du inte hittar ren bomull. Brukar ju finnas hur mycket som helst på både lindex, kappahl pop och nameit.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Petrova
    fluu skrev 2014-12-08 15:32:41 följande:

Tycker iofs inte att det är något fel på blandraser, men vad konstigt att du inte hittar ren bomull. Brukar ju finnas hur mycket som helst på både lindex, kappahl pop och nameit.

Ja alltså ok det finns 100% bomull, ofta "basutbud" som inte ändras varje säsong. Men just de saker jag vill köpa och tycker är snygga (snygga mönster och så) är ofta i bomull + elastan. Är lite less på basplaggen (typ Lindex 3 för 2) eftersom jag har handlat nytt (och begagnat) av det så ofta under bebisens första år. Tänkte satsa på lite roligare grejer nu när han kan ha varje storlek lite längre.

• fluu
    Petrova skrev 2014-12-09 11:27:24 följande:
    Ja alltså ok det finns 100% bomull, ofta "basutbud" som inte ändras varje säsong. Men just de saker jag vill köpa och tycker är snygga (snygga mönster och så) är ofta i bomull + elastan. Är lite less på basplaggen (typ Lindex 3 för 2) eftersom jag har handlat nytt (och begagnat) av det så ofta under bebisens första år. Tänkte satsa på lite roligare grejer nu när han kan ha varje storlek lite längre.

Tycker det finns även sådant på de affärerna jag nämnde. Annars är det ju bara att söka sig vidare. På internet exempelvis. Vi köper en stor del av vårt barns garderob från villervalla.se

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Themis

Jag är skitsur på denna elastanfetischism, väck med skiten!!

Upprepning är repetitionernas moder. /Themis
  • Petrova
    fluu skrev 2014-12-09 11:46:57 följande:
    Tycker det finns även sådant på de affärerna jag nämnde. Annars är det ju bara att söka sig vidare. På internet exempelvis. Vi köper en stor del av vårt barns garderob från villervalla.se
    Jo jag kollar faktiskt mest på nätet just nu, det är där jag hittar all elastan Rynkar på näsan

www.villervalla.se/body/lang-arm/body-ls-ring-lgt-aqua   5% elastan

www.villervalla.se/body/lang-arm/body-ls-enfargad-avocado   elastanfritt

Av Villervallas 12 modeller (mönster) på body är 7 med elastan och resten bara bomull. Men de i bara bomull är oftare "bas"-färger skulle jag säga.

Pyjamas utan elastan finns inte hos Villervalla.
  • Sheryl82

Kolla här www.miiminki.se Finns många kläder som är 100% bomull och också ekologisk om du vill välja eko. Jag älskar deras ull ytterplagg. De har 20% rabatt just nu. Har köpt flera julklappar där :)

• Miia84

Tycker det är synd att Mini Rodini & Polarn börjat blanda in elastan i sina ekologiska plagg. Innan var det mycket i 100% bomull. 
    Gardner and the Gang skriver inte ut blandningen på sin hemsida, någon som vet?
    Koolabah och Bondon organics har 100% ekologisk bomull i sina plagg, hoppas de håller det så!
    Önskar att Zara kunde satsa på Ekologiskt, då de har så mycket fina plagg i 100% bomull men få ekologiska. 

Svar på tråden Gillar ni bomull + elastan?