• mormor 1965

Alternativ till Thailand

Vi har bokat en resa till Phuket i februari men har börjat ångra oss pga situationen med stränderna och militären. Funderar på att boka om till något annat resemål. Tips? Är Vietnam bättre?

• Svar på tråden Alternativ till Thailand
  • Maria 434

Vad menar du med stränderna? Är det att det inte finns solstolar??

Om det är solstolar du måste ha så rekommenderar jag Kanarieöarna, Florida tex.

I Vietnam är det inte speciellt vanligt med solstolar på stränderna, de mesta av stränderna där är än så länge ganska oexploaterade och fortfarande vackra.

• mormor 1965

Ja, solstolarna är ju en sak, men sen att stränderna inte hålls efter mer, är skräpiga och det går polisvakter längs stränderna och övervakar, känns inte kul. Man kunde ju förstås byta ort och hotell istället för att få nåt trevligare att vara på. Hotellets poolområde blir ju viktigare om man inte vill/ kan använda stränderna. Vill inte ligga en handduk utan parasoll, punkt.

• fannybk

Vill ni till Vietnam kan ni åka till Nah Trang. Där var jag för ca 4 år sedan och då fanns det både solstolar och parasoll. Annars kan jag tipsa om Boracay i Filippinerna. Det är visserligen längre att åka och lite bökigt att ta sig dit men stranden är otroligt vacker. Har aldrig sett så vit sand! Och det finns solstolar och parasoll på vissa delar av stranden.

• Gogogo

Låter som du varit i vietnam...

Har du nå tips vart åka i vietnam om man är ute efter strand/bad

Vi ska ev dit en sväng om nån vecka

Svar på tråden Alternativ till Thailand