• Anonym (Ledsen)

Gravid trots spiral..?

Hej!

Jag har haft en hormonspiral i snart ett år, blödningsmönstret har alltid varit detsamma. Varje månad men inte särskilt mycket, sen kom aldrig mensen och jag drömde mycket att jag var gravid. Tog aldrig något test då jag trodde att det är omöjligt att bli gravid med spiral och att det säkert berodde pga stress.

Sedan efter några veckor fick jag mens, det började ganska normalt för att det sen kom ut mängder av koagulerat blod. Mycket i "normal" storlek men även klumpar som var som störst ca 5-7 cm. Tog lång tid innan det gick över, försvann ett par dagar, för att sedan bli likadant igen. Det är verkligen massor utav just koagulerat blod...?

Kontaktade KK och hon sa att jag förmodligen blivit gravid och att det inte är så vanligt med hormonspiral att blödningarna blir så, ska dit för att kolla så allt är lugnt i veckan.

Men bör jag vara orolig för att dom konstaterar ett missfall? Skulle bli ledsen faktiskt och vågar jag verkligen lita på spiralen som skydd då? Eller bör man byta den mot något annat? Jag känner snörena och så men vill absolut inte ha fått missfall.. :(

• Svar på tråden Gravid trots spiral..?
  • Anonym (Ledsen)

Hello??

Svar på tråden Gravid trots spiral..?