Vad kan vi som konsument göra?
Behöver lite hjälp.
Men sambo och jag har för ca 3 veckor sedan beställt varor på nätet.
Vi kollade med företaget innan vi beställde om varorna fanns hemma och det gjorde dom. Detta gjorde vi genom mail kontakt.
Så vi beställde då leveransen skulle vara 3-5 dagar då varorna fanns i lager.
Vi tog varorna på faktura och vi skulle hämta ut det på närmsta utlämningsställe.
När det gått 10 dagar så börjar vi försöka kontakta företaget om vart grejerna är och när dom tänkt skicka dom. Vi skickar ett mail och får inget svar.
Sedan en eller två dagar senare försöker vi ringa dit men kommer till en svarare som säger att dom har semester stängt "nu i semester tider". (Detta var i början i december).
Så vi får alltså inte tag i dom, och nu undrar vi hur det fungerar om dom nu skulle skicka grejerna som vi beställt och vi inte hämtar ut dom hur blir det med fakturan? Företaget har väl rätt att kräva returen av oss men något annat ska vi väl inte behöva betala då vi inte hämtar ut det?!
Helst skulle vi ju vilja häva köpet på något sätt och beställa från något annat ställe men hur lätt är det då man inte får tag i dom ?!