• Sensitiveguy

Hur många procent får MP i nyvalet 2015?

Jag hoppas på över 10.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många procent får MP i nyvalet 2015?
  • Tekla Svensson

Jag hoppas de åker ur en gång för alla  MP är inget egentligt MILJÖparti utan avfällingar från kommunismen.Deras hjärtefråga är inte miljön utan fri invandring.

• Sensitiveguy
    Tekla Svensson skrev 2014-12-08 22:47:54 följande:

Jag hoppas de åker ur en gång för alla  MP är inget egentligt MILJÖparti utan avfällingar från kommunismen.Deras hjärtefråga är inte miljön utan fri invandring.

Jag hoppas SD åker ur också (gissar att du sympatiserar med dem), men det är lika osannolikt som att MP skulle trilla ur riksdagen.
  • Tekla Svensson
    Sensitiveguy skrev 2014-12-08 22:53:56 följande:
    Jag hoppas SD åker ur också (gissar att du sympatiserar med dem), men det är lika osannolikt som att MP skulle trilla ur riksdagen.

Nej, jag sympatiserar f.n inte med något parti,men jag har inga problem att hålla med SD i en och annan fråga så väl som jag kan tycka att ett annat parti har en bra inställning i andra frågor. :)

Skulle jag tvingas välja mellan kommunistpartiet MP och SD så då faller min röst på SD !

• Sensitiveguy
    Tekla Svensson skrev 2014-12-08 23:12:20 följande:

Nej, jag sympatiserar f.n inte med något parti,men jag har inga problem att hålla med SD i en och annan fråga så väl som jag kan tycka att ett annat parti har en bra inställning i andra frågor. :)

Skulle jag tvingas välja mellan kommunistpartiet MP och SD så då faller min röst på SD !

Vem sade att det bara fanns de alternativen, finns en rad vettiga partier utanför riksdagen och den förlöjligande blockpolitiken.
  • Gert

Nu när alla vet att Åsa Romson förgiftar Östersjön med sin båt och bryter mot skatteregler tror jag att MP kommer ligga mellan 4 och 7 procent.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-09 16:29:36 följande:

Nu när alla vet att Åsa Romson förgiftar Östersjön med sin båt och bryter mot skatteregler tror jag att MP kommer ligga mellan 4 och 7 procent.

Självfallet, förbehållet att samtliga som röstar på ett parti gör det enkom pga dess ledare.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-12-09 16:34:17 följande:
    Självfallet, förbehållet att samtliga som röstar på ett parti gör det enkom pga dess ledare.
    Det skrev jag väl inte?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-09 16:35:20 följande:

Det skrev jag väl inte?

Nej, men om många skulle rösta på ett parti alldeles oavsett ledare och dess förehavanden så faller ju teorin.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-12-09 16:45:27 följande:
    Nej, men om många skulle rösta på ett parti alldeles oavsett ledare och dess förehavanden så faller ju teorin.
    Men nu är ju 4-7 procent inget stort tapp för MP. De fick ju 6,8% i valet. Så säg att 1-2 procentenheter försvinner nu när MP har visat sig vara inkompetenta att leda Sverige.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-09 17:05:46 följande:

Men nu är ju 4-7 procent inget stort tapp för MP. De fick ju 6,8% i valet. Så säg att 1-2 procentenheter försvinner nu när MP har visat sig vara inkompetenta att leda Sverige.

Jag skulle inte bli förvånad om samtliga partier stod helt stilla efter valet, i procentfördelning. Ingen är förtjänt av en uppgång menar jag.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-12-09 17:16:54 följande:
    Jag skulle inte bli förvånad om samtliga partier stod helt stilla efter valet, i procentfördelning. Ingen är förtjänt av en uppgång menar jag.
    En tredjedel av väljarna kommer att byta parti eller är osäkra på vad de ska rösta på i nyvalet. 
  • Arcnice

Tror att de får 4-7 %, men hoppas att vattenmelonerna får under 4 %. Vette katten om de inte till och med är skadligare för landet än V.

Come with me if you want to be awsome!
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-09 18:00:19 följande:

En tredjedel av väljarna kommer att byta parti eller är osäkra på vad de ska rösta på i nyvalet. 

Läste det.
  • Sensitiveguy
    Arcnice skrev 2014-12-09 18:12:10 följande:

Tror att de får 4-7 %, men hoppas att vattenmelonerna får under 4 %. Vette katten om de inte till och med är skadligare för landet än V.

Jag tycker dagens politiker är skadliga, oavsett parti.
  • Anonym (Ja tack)

Ja, det vore fantastiskt om MP fick över 10%. Hoppas på det.

• Rataxes

Hoppas (förgäves förmodligen) på under 4% för salladskommunisterna. Förmodligen minskar de med någon %-enhet.

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Sensitiveguy
    Anonym (Ja tack) skrev 2014-12-09 20:29:10 följande:

Ja, det vore fantastiskt om MP fick över 10%. Hoppas på det.

Nja, bara som siffror på pappret möjligen.
  • Punkster
    Tekla Svensson skrev 2014-12-08 22:47:54 följande:

Du vet att Mp från början var en utbrytargrupp ur Folkpartiet va? Flört
  • Rataxes
    Punkster skrev 2014-12-10 19:57:47 följande:
    Du vet att Mp från början var en utbrytargrupp ur Folkpartiet va? Flört
    Ex-Fp:aren Per Gahrton drog igång stollerierna i sin besvikelse över resultatet i folkomröstningen om kärnkraft. Under årens lopp har de dragit mer och mer åt vänster.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Sensitiveguy
    Rataxes skrev 2014-12-10 20:05:30 följande:

Ex-Fp:aren Per Gahrton drog igång stollerierna i sin besvikelse över resultatet i folkomröstningen om kärnkraft. Under årens lopp har de dragit mer och mer åt vänster.

Höger annars. Eller liberalt för att vara precis, M. Wetterstrand kallade sig själv för liberal.
Svar på tråden Hur många procent får MP i nyvalet 2015?