• CAX01

Kille behöver tips om julklänning..

Jag är en kille som gillar att klä mig kvinnligt ibland.
    Min flickvän accepterar det även om hon kanske inte gillar det jättemycket.
    Jag ska ha en glöggfest strax före jul med några kompisar och vi har kommit överens om att jag kan vara "värdinna" i någon julfin outfit.
    Jag äger inget som passar till jul.
    Har någon tips på vad som passar till en sådan bjudning?
    tacksam för svar!

• Svar på tråden Kille behöver tips om julklänning..
  • CAX01

Nej Ingen uttalad klädkod. Gästerna kommer väl typ finklädda.
    Tänkte bara att jag ska spela rollen av värdinna.

• Rainbow gg

Men värdinna är man ju för att man bjudit in folk till sitt hem. Jag är värdinna när jag bjudit in till LAN och sitter och skriker i trasiga mjukisbyxor och serverar chips.

Fråga dina vänner om de har uppfattat klädkoden på samma sätt som du har. Om det är meningen att det ska vara finklätt så ta den första klänningen.

• CAX01
    Rainbow gg skrev 2014-12-09 15:19:52 följande:

Men värdinna är man ju för att man bjudit in folk till sitt hem. Jag är värdinna när jag bjudit in till LAN och sitter och skriker i trasiga mjukisbyxor och serverar chips.

Fråga dina vänner om de har uppfattat klädkoden på samma sätt som du har. Om det är meningen att det ska vara finklätt så ta den första klänningen.

Jag förstår hur du menar.
    Nu blir det ju lite tillspetsat med att jag är värdinna som kille och kanske jag ska förstärka den rollen med klädsel. Kanske ska skaffa ett förkläde?
    Ska fråga lite vad andra tjejer tänker ha på sig...
  • CAX01

Enligt min flickvän som kollade med ett par kompisar så tänker tjejer ha festklänningar så det blir normen att rätta sig efter. Skor inomhus var en fråga jag fick på köpet.
    Jag äger ett par klackskor så det kan väl vara läge att använda dem..

• CAX01
    LinnAndersson skrev 2014-12-09 17:44:13 följande:

www.asos.com/ASOS/ASOS-Plunge-Dress-In-Crepe-With-Folded-Bodice/Prod/pgeproduct.aspx&cid=8799&Rf-200=1&Rf1012=4461,4458&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Darkred&totalstyles=224&gridsize=3

Denna tror jag passar bra :)
    Däljer vissa saker och framhäver andra, med ett fint skärp.

Tack - ja den var jättefin!
    Som du säger så döljer den mina brister i byst men kan nog sitta bra då jag är lång och smal..
  • LinnAndersson
    CAX01 skrev 2014-12-09 18:11:52 följande:
    Tack - ja den var jättefin!
    Som du säger så döljer den mina brister i byst men kan nog sitta bra då jag är lång och smal..
    Jag tycker osos har jätte bra utbud av klänningar kolla du kommer hitta jättemycket fint. Snabb frakt med :)
  • CAX01

Tack för tips!

Kul att utforska en ny värld!

Ser att de har stort utbud och då kan jag slippa handla i affär om kläderna kommer snabbt.

• CAX01

Min flickvän och några av hennes kompisar är nyfikna på vad jag valt för kläder - kul med förväntan! Däremot har jag inte beställt klänning än - för många snygga att välja på men en röd lär det bli. Tar gärna emot fler tips.
    Min flickvän tyckte jag skulle spela på värdinnerollen och ha tomteluva och/eller förkläde. Är det sött eller larvigt tro?

Svar på tråden Kille behöver tips om julklänning..