magiskt skrev 2014-12-09 12:54:31 följande:
Hej, mitt barn håller just nu på med sitt projektarbete och hon gör en film om Feministiskt initiativ och ska redan till helgen intervjua Gudrun Schyman.
Hon är dock väldigt stressad och kan inte riktigt komma på vad hon ska ha för frågeställningar och eller syfte. En frågeställning bör dock vara en Gudrun själv kan svara på och den andra bör vara en mer kvantitativ frågeställning som mitt barn själv kan söka fram svaret på.
Syfte: Behövs det verkligen ett parti till.
Frågor: Varför startade du F!, Vad tror du F! kan tillföra, Vilken var anledningen till att du valde att lämna V och grunda F! o.s.v.
Kvantitativt: Antalet kvinnor respektive män på olika tidningsredaktioner och andra media (se till att göra någon form av avgränsning för att hålla det på en hanterbar nivå om det skall vara klart till helgen). Här beror det lite på utfallet hur man skall göra upplägget. Något som dock bör fungera oavsett utfall är om det behövs kvotering bland opinionsbildare för att bättre lyfta kvinnofrågor. Jag föreslår dock att du hoppar över vad som är kvinnofrågor och hur de lyfts fram idag. Det gäller som sagt att hålla det på en hanterbar nivå.
Jag antar att barnet är ganska ungt så ett par allmänna råd: Var så påläst det bara går (partiprogram, debattinlägg av F! representanter, ledarsidor som handlar om F!). Samt om det känns nervöst inför mötet, se till att fokusera på andningen och andas rytmiskt. Andningsteknik påverkar kroppens stressymptom och gör att det lättare att fokusera.