• vaniljkaka

Kärringjävel till granne

Åh! det är nog tredje gången vi får tillsägelse av hyresvärden att grannen under klagar på att vi går!! Att vi stampar när vi går :S Vafan får vi inte ens gå? vi stampar inte! Ska vi behöva smyga på tårna i ens egna hem??? Vi har en dotter på 1,5år också. Hon leker ju och så.. 

Sen har hon klagat på att det låtit från sängkammaren, alltså att vi haft sex. FAN HELLER, knappt att vi har sex och när vi väl har det låter de ju ingenting. 

Vi är ju människor vi måste ju få leva!? bara för hon sitter och glor ensam där nere och inte har nått liv.

Hyresvärden sa att han inte orkar säga till oss mer men vafan ska vi göra??? 

Helst av allt sitter jag vid datan eller tvn för jag är så trött men man måste ju förfan få umgås med sitt barn och städa!

Vad tkr ni? vad ska vi göra?? 

• Svar på tråden Kärringjävel till granne
  • Aniiee

Vad sägs om att bara prata med hyresvärden och inte bara stå och ta emot tillsägelser som inte är rättvisa?

Vad sägs om att prata med tanten? Säker en gammal ensam människa i behov av lite mänsklig kontakt. Bjud in på en fika.

Dialog, kallas det. 

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • vaniljkaka
    Aniiee skrev 2014-12-09 13:49:13 följande:

Vad sägs om att bara prata med hyresvärden och inte bara stå och ta emot tillsägelser som inte är rättvisa?

Vad sägs om att prata med tanten? Säker en gammal ensam människa i behov av lite mänsklig kontakt. Bjud in på en fika.

Dialog, kallas det. 

Hyresvärden ringer ju till min pojkvän och aldrig till mig. Min pojkvän vågar inte säga emot så mkt men hade han ringt till mig hade jag sagt till faktiskt. Är inte lika töntig som han men jaaa när jag får tillfälle så why not

Själv har jag ju social fobi om jag nu ska behöva dra upp det, så att gå ner till en tant sådär är inte en självklarhet för mig. 

Det ända jag ville ha svar på är om ni också tycker att det är fel att klaga på att man går med sina jävla fötter

• Annelie 76

Det är fel att klaga på normala vardagsljud men om inte ni säger ifrån har ju hyresvärden bara hennes ord att gå på. Att störa och att klaga i onödan kan båda leda till uppsägning. Är ni inte redan med i hyresgästföreningen så gå med där och be om hjälp. De har egna jurister som ev kan hjälpa er.

• Anonym (blivande kärringjävel)

Går man i strumpor på naket golv så dunsar det rejält om hälarna om man inte tänker sig för, jag får jämt säga åt min man här hemma för att jag själv blir störd av det.

Kanske en taktisk matta där ni traskar mest hade varit en lösning?
    Eller att ni frågar damen om hennes tider och kanske bara tar lite extra hänsyn efter kl 21 eller nåt?

Men har hon lika skarp hörsel som jag är det kanske ohjälpligt att hon störs, föreslå henne då istället att spela egna ljud (TV, radio, stereo?) som hon trivs mer med.

Man kan inte kräva ständig tystnad i ett flerbostadshus, och barn får lov att väsnas en del, men kanske kan ni tala med henne och komma fram till någon kompromiss så att hon slutar ränna hos hyresvärden i alla fall?

Och är människan bara för jävlig så får ni väl avsluta med att när hon hamnar i graven en dag så blir det tyst för resten av evigheten, så det kanske vore roligare att höra på musik och uppskatta de levande medan man kan!? Det hade nog fått mig att tänka efter i alla fall.

• Velouria
    yllass skrev 2014-12-09 23:57:10 följande:

Hur har de gått?

Med fötterna.
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
Svar på tråden Kärringjävel till granne