• Lennart777

Socialdemokraternas lögn om SD, varför, vad tjänar Socialdemokraterna på att ljuga? Socialdemokraterna gräver sin egen grav.

Ni har säkert inte missat att (S) Stefan Löven ljög och kallade Sverigedemokraterna för fascister. NU har Forskning & Framsteg frågat ett halvdussin ledande forskare inom ämnen som statsvetenskap, sociologi och historia om SD är fascister/nyfascister. Alla svarar nej, enligt tidningen.

Egentligen behöver man inte fråga experter om detta då vilken vettig person som helst förstår detta. Hur kan då Socialdemokraternas ledare komma med denna lögn? Vad tjänar Socialdemokraterna på att ljuga?

www.di.se/artiklar/2014/12/9/experterna-sd-ar-inga-fascister/

• Svar på tråden Socialdemokraternas lögn om SD, varför, vad tjänar Socialdemokraterna på att ljuga? Socialdemokraterna gräver sin egen grav.
  • Gert

Socialdemokraternas ordförande är svagbegåvad. Det finns ingen annan förklaring. 

- Menar man allvar med att Sverigedemokraterna är ett nyfascistiskt parti borde den logiska följden vara att det blir Säpos, inte de övriga partiernas, uppdrag att bekämpa dem, säger statsvetaren Andreas Johansson Heinö.

www.svt.se/nyheter/sverige/kritik-mot-lofvens-sd-beskrivning

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Lennart777
    Gert skrev 2014-12-09 19:53:03 följande:

Socialdemokraternas ordförande är svagbegåvad. Det finns ingen annan förklaring. 

- Menar man allvar med att Sverigedemokraterna är ett nyfascistiskt parti borde den logiska följden vara att det blir Säpos, inte de övriga partiernas, uppdrag att bekämpa dem, säger statsvetaren Andreas Johansson Heinö.

www.svt.se/nyheter/sverige/kritik-mot-lofvens-sd-beskrivning

Ja, en märklig anklagelse och vinsten för S att säga detta är extremt kort, nu kommer det istället belasta Löven så länge han styr S.
  • Lennart777

Lite tragikomiskt är att S lyssnat på skojaren och författaren Henrik Arnstad. Seriöst, innan man anklagar ett parti med dessa epitetet så borde man väl ha något mer om bakfoten är skojaren Arnstad? Att Svensk media och etablissemang älskar Arnstad är en sak, men har inte Löven någon som är kunnig och fattar att Arnstad är en skojare? Nu har Löven i alla fall lärt sig en läxa får vi hoppas..

• Lennart777

Vad tycker ni Socialdemokrater om denna fadäs?

• Lennart777

Inga socialdemokrater som vill svara?

• Gert
    Lennart777 skrev 2014-12-09 21:03:39 följande:

Inga socialdemokrater som vill svara?

Nej, jag tror dom skäms över sin svagbegåvade partiledare.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Lennart777
    Gert skrev 2014-12-09 21:08:47 följande:
    Nej, jag tror dom skäms över sin svagbegåvade partiledare.
    Ja visst är det så, men vore fint om någon tog mod till sig, eller börjar folk lämna S kanske:) Ingen som vill försvara Löven.
  • FiaMedFunkk

Tråkigt att sossen har refererat till en låtsasmänniska som Arnstad. Där försvann all respekt för människan. Avgår han inte omgående så kommer sossarna bli ett marginalparti.

• Lennart777
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-10 00:48:06 följande:

Tråkigt att sossen har refererat till en låtsasmänniska som Arnstad. Där försvann all respekt för människan. Avgår han inte omgående så kommer sossarna bli ett marginalparti.

Som tur är det så, S ser ut att få färre röster, även MP. Ljusa tider:)
  • Anonym (Viktig Petter)

Läste en debattartikel på svd.se idag av Peter Adamson, en sociolog. Det han skriver är mycket klokt och bidrar till en återgång till en sansad debatt. Ett viktigt argument är att om sd tillskrivs fascism, blir resultatet att vissa kommer att fråga sig om det är fascism att t.ex. hissa flaggan, vilket blir absurt. Samtidigt bagatelliseras det verkliga våldsanvändandet och de odemokratiska handlingarna inom den egentliga fascistiska rörelsen.

Jag röstade på s, men den totala oförmågan att samarbeta för att hitta verkliga lösningar och den verklighetsförnekande hållningen gör att jag inte kommer att göra det igen 2015.

• Anonym (Viktig Petter)
    Anonym (Viktig Petter) skrev 2014-12-10 10:28:33 följande:

Läste en debattartikel på svd.se idag av Peter Adamson, en sociolog. Det han skriver är mycket klokt och bidrar till en återgång till en sansad debatt. Ett viktigt argument är att om sd tillskrivs fascism, blir resultatet att vissa kommer att fråga sig om det är fascism att t.ex. hissa flaggan, vilket blir absurt. Samtidigt bagatelliseras det verkliga våldsanvändandet och de odemokratiska handlingarna inom den egentliga fascistiska rörelsen.

Jag röstade på s, men den totala oförmågan att samarbeta för att hitta verkliga lösningar och den verklighetsförnekande hållningen gör att jag inte kommer att göra det igen 2015.

GÖRAN Adamson skulle det stå, inget annat!
  • Lennart777
    enånittitre skrev 2014-12-10 09:43:13 följande:
    http://www.friatider.se/l-fven-kan-komma-att-backa-om-nyval

Svetsar´n har redan börjat vackla angående nyvalet, skulle inte förvåna mig ifall nyvalet ställs in när 7-klöver inser SDs kommande valresultat.
    Förmodligen kommer de tvinga samarbeta om SD blir för stora.
  • Lennart777
    Anonym (Viktig Petter) skrev 2014-12-10 10:28:33 följande:

Bra, men vad kommer du istället att rösta på?
Svar på tråden Socialdemokraternas lögn om SD, varför, vad tjänar Socialdemokraterna på att ljuga? Socialdemokraterna gräver sin egen grav.