känner inte igen min bonustös på 13
Jag har varit tillsammans med min sambo sedan hans flicka var 9 och hon fyller 13 i februari. Vår relation har alltid varit väldigt bra och eftersom han jobbar borta har stora delar av ansvaret legat på mig. Hon har bott här varannan vecka oavsett om han varit hemma.
I höstas började hon sexan på ny skola och har sedan dess glidit allt mer ifrån oss. Mycket nya kompisar, ny attityd, nya värderingar. Mer tjafs. Skolresultaten har gått nedåt.och måste medge att jag varit på henne rätt mycket om att skolan går före kompisar och att hon måste lära sig att hålla i sina pengar. Att hon ska kunna ta bussen och så vidare. Mamman har en lite annan inställning.
Nu i helgen var hon borta hela helgen hos kompisar och vi var och köpte present till hennes kompis tillsammans. Sen körde jag och lämnade pengar till henne på lördagen och körde henne till en kompis. När jag hämtade henne på söndagen var hon skitsur och trist. Jag frågade vad det var, men då var hon bara trött sa hon. Jag försökte småprata på vägen hem om allt möjligt men hon svarade knappt på tilltal. Sen packade hon snabbt och åkte hem till mamma. Sen har jag försökt både skriva och ringa utan att hon svarar. Hon beter sig som om jag gjort något jättwhemskt och jag får helt ont i magen. Jag vet ju inte vad det handlar om! När jag frågade henne om jag gjort något så svarade hon bara "jag vet inte". Fy så jobbigt... och så är jag ju rädd att hon ska säga nåt kpnstigt till sin pappa, för då går han på hennes linje. Vad ska jag göra? Bara låta det vara?