Är det själviskt att inte vilja ta emot fler flyktingar?
Jag kan till VISS del förstå SD's tänk att man inte kan ta emot fler flyktingar pga höga kostnader i och att man ej kan ta hand om dem som redan är här. MEN å andra sidan, tänk vad de stackars människorna har fått gå igenom! Kan knappt föreställa mig alla hemska minnesbilder, rädslor och mardrömmar de bär med sig. Varför har vi rätten att ha det så mycket bättre än dem? De har inte valt att födas i ett land med krig, tortyr och förföljelse! Lika lite som vi har valt att födas i en av världens bästa länder! Vi ska vara sjukt tacksamma!
Här sitter jag i en nybyggd kåk på 150 kvm, två bilar och ett heltidsjobb. Jag skulle lätt kunna bo i en kåk på 75 kvm med en bil och ett halvtidsjobb om jag visste att en annan människa, eller tom en hel familj utan nånting kunde erbjudas sammas samma sak.
Jag tror helt enkelt att vissa inte vill ha in fler invandrare för att de vill inte ge upp sin lyxtillvaro! Om alla med med medelinkomst och över skulle halvera sina kostnader och konsumtion, fatta hur mycket pengar vi skulle få över till att hjälpa alla dessa stackars människor! Är vi för själviska och bortskämda i dagens Sverige?