• loveisall

    insemination

    Hej!

    Tänkte bara kolla om det är någon mer som planerar eller har barn genom insemination?

    Hade varit kul att prata och diskutera med andra i samma sits!?

  • Svar på tråden insemination
  • Ønskebarn

    hej, 
    så kul att se flera som är i startgroparna :)
    Jag är ny här,  vi bor i Norge och får behandling privat här. Blev gravida i höstas med slutade i MA så nu ska vi snart räkna fram till en ny insemination. 
    Hur har det gått för er som varit inne nyligt? 

  • loveisall

    Hej :) vad tråkigt att det slutade så, men skönt att ni fortsätter kämpa :) jag hoppas vi åker till dk vid nästa ägglosning.


    Ønskebarn skrev 2015-01-26 10:37:32 följande:

    hej, 

    så kul att se flera som är i startgroparna :)

    Jag är ny här,  vi bor i Norge och får behandling privat här. Blev gravida i höstas med slutade i MA så nu ska vi snart räkna fram till en ny insemination. 

    Hur har det gått för er som varit inne nyligt? 


  • Nehlia
    loveisall skrev 2015-01-25 09:38:19 följande:

    Har ni gjort något försök? :)

    Vi är inne på vårt första försök. Åker faktiskt till Uppsala i morgon för insemination =)


  • Regnbågsdröm

    Som svar på frågan hur det går för oss andra... Vi (läs jag som ska bära barnet) ska ta några tester nu vid nästa mens.. Sen den 20 feb ska vi på vårt första möte.. Sen om allt är som det ska och så efter alla tester så skrivs vi upp på kö på RMC i Malmö, som jag förstått det..

  • Ønskebarn

    Här har det inte hänt nåt än men vi har förstått att det är tålamodsprövande detta här. Samtidigt härligt att våren är här, iallafall hemma hos oss..

    Regnbågsdröm , Spännande att ni nu har varit på ert första möte, då är ni igång snart kanske?

    Loveisall har ni varit i Danmark än?

    Nehlia, håller tummarna att det första försöket gick bra.

    Hoppas det går bra för oss alla under denna vår!

  • loveisall

    Ja vi har varit i Danmark men det blev inget denna gången heller, ska börja med pergotime nästa månad så jag hoppas det ska hjälpa annars är det bara att kämpa vidare. Vad har ni för planer nu? (:


    Ønskebarn skrev 2015-03-08 15:05:06 följande:

    Här har det inte hänt nåt än men vi har förstått att det är tålamodsprövande detta här. Samtidigt härligt att våren är här, iallafall hemma hos oss..

    Regnbågsdröm , Spännande att ni nu har varit på ert första möte, då är ni igång snart kanske?

    Loveisall har ni varit i Danmark än?

    Nehlia, håller tummarna att det första försöket gick bra.

    Hoppas det går bra för oss alla under denna vår!


  • Fröis

    Hej, såg att ni varit på stork. Hur många ggr har ni varit där? Vi har varit där 2 ggr, väntar på bim nu för att se hur det har gått denna gång. Känner dock ingenting denna gång heller så har inte så höga förhoppningar tyvärr.. :/


    loveisall skrev 2015-03-08 20:19:10 följande:

    Ja vi har varit i Danmark men det blev inget denna gången heller, ska börja med pergotime nästa månad så jag hoppas det ska hjälpa annars är det bara att kämpa vidare. Vad har ni för planer nu? (:


  • loveisall

    Hej! Vi har också varit på stork 2 gånger. Hoppas hoppas att det är något men väntan är olidlig.


    Fröis skrev 2015-03-09 13:49:50 följande:

    Hej, såg att ni varit på stork. Hur många ggr har ni varit där? Vi har varit där 2 ggr, väntar på bim nu för att se hur det har gått denna gång. Känner dock ingenting denna gång heller så har inte så höga förhoppningar tyvärr.. :/


  • Fröis

    När var ni där? Har ni varit där 2 mån på raken? Ja det är en olidlig väntan! Dagarna går ju så långsamt, längsta 2 veckorna någonsin!


    loveisall skrev 2015-03-09 15:36:07 följande:

    Hej! Vi har också varit på stork 2 gånger. Hoppas hoppas att det är något men väntan är olidlig.


  • loveisall

    Vi var där i december och februari, ska börja med pergotime i april så bli att åka till i april/maj igen. Skönt för kroppen och psyket att få vila lite med. :)


    Fröis skrev 2015-03-10 14:44:41 följande:

    När var ni där? Har ni varit där 2 mån på raken? Ja det är en olidlig väntan! Dagarna går ju så långsamt, längsta 2 veckorna någonsin!


  • Ønskebarn

    Love is all, ursäkta att jag inte svarat dig tidigare.

    Vi har varit igenom ett par försök utan resultat nu men kämpar vidare. Jag har inte hört något om att de på kliniken vill införa några ändringar så vi håller helt enkelt tummarna för nästa gång. Förhoppningsvis är det i början av maj.

    Håller tummarna för att Pergorime hjälper för er!

    (Förresten, Vem är det som anbefalt det till er och vad för något är det? Vi har bara kört naturlig cyklus hittills)

  • loveisall

    Vad menar du med införa några ändringar? Hur många inseminationer har ni gjort?

    Det är vår gyn här i Sverige som tyckte vi skulle testa det så jag hoppas verkligen att det är lösningen :)


    Ønskebarn skrev 2015-04-06 16:43:06 följande:

    Love is all, ursäkta att jag inte svarat dig tidigare.

    Vi har varit igenom ett par försök utan resultat nu men kämpar vidare. Jag har inte hört något om att de på kliniken vill införa några ändringar så vi håller helt enkelt tummarna för nästa gång. Förhoppningsvis är det i början av maj.

    Håller tummarna för att Pergorime hjälper för er!

    (Förresten, Vem är det som anbefalt det till er och vad för något är det? Vi har bara kört naturlig cyklus hittills)


  • Ønskebarn

    Loveisall,

    Menar att vi hittills har haft normal cyklus utan någon som helst stimulation och ingen har indikerat något om att vi borde ha hormoner el dyl.

    Vi har gjort tre stk.

    Hoppas att det gick bra för er vid er sista insemination!!

Svar på tråden insemination