Min bonusson på 10 år sover i vår säng
Min sambos son är 10 år och han samt tre syskon har sina rum nere i vårt hus. Jag och sambon har vårt sovrum uppe. Småsyskonen somnar innan vi går och lägger oss men inte han på 10 år utan han är alltid pigg på kvällen precis som sin bror på 12 år. 12 åringen somnar i egen säng men 10-åringen vill inte vara nere själv (även om 12 åringen är på samma våning) han är rädd säger han. Alltid haft svårt att komma till ro även som liten tydligen.
Så han vill sova med oss. Jag tycker det blir för trångt :( höggravid som jag är dessutom. Hur ska man göra? Fixa en madrass nedanför vår säng? Men hur "lär" man honom somna i sin egen säng? Bör pappan ligga bredvid honom eller? Det blir så sena kvällar bara. Somnar oftast inte före kl 23 även om han lägger sig vid 21: 30.... Jobbigt oxå att inte få nån egen tid med sambon på kvällen innan man ska somna och gå igenom dagen och stämma av. Är jag dum som tycker detta är jobbigt!? Men tycker att det är jobbigt faktiskt. Hur blir det när bebis kommer? Har ni några praktiska lösningar/tips? Eller är det fullt normalt och vi ska låta honom sova hos oss utan att göra nåt? Hur många år då? /frustrerad bonusmamma