missfall på g, men får inte veta säkert :/
Natten mellan sön-mån vaknar jag upp av en vattnig blödning, det kom rätt mycket men ingen smärta. På morgonen när jag klev upp hade jag bara en liten brun blödning, ringde mvc som då sa att dom inte tycke att jag behövde oroa mig eftersom blödningar är väldigt vanligt och för att jag inte hade ont. Gick till jobbet och då började smärtan, som mensvärk som strålade upp i ryggen som höll i sig konstant under hela dagen och lite illamående och yrsel som kom då och då. Men bara bruna blödningar fram till kl.16 då jag gick på toa och det kom en mensliknande röd blödning, inga klumpar men tjock som mens, vid kl åtta på kvällen hade jag fått en till sådan blödning. Efter det har det bara vart bruna småblödningar. Ringde gyn på tisdagsmorgonen pga oron. Fick då berättat för mig att det med största sannolikhet var ett pågående missfall eftersom jag inte var så långt gången (11+0 när jag pratade med henne). Något vul gjordes inte för att bekräfta detta utan jag fick allt vackert vänta ut detta och sen göra ett nytt test när jag ska in på inskrivningssamtalet den 19dec.
Sen detta fram till nu har jag haft bruna små blödningar lite då och då samt lättare mensvärk som kommer och går. Konstant trött och illamående och yrsel som kommer och går.
Jag vet att det finns solskenshistorier, men jag vill ändå ställa in mig på att detta är ett missfall annars kommer jag Bli förkrossad sen.
Nu till mina funderingar:
Kan inte ett graviditetstest visa positivt flera veckor efter ett missfall?
Hur länge håller ett missfall på?
Och om testet nu visar positivt den 19e gör dom ett vul då för att se om det finns något kvar där inne?
Tack till er som tagit er tid att läsa och svara! :)