• Minttu

Dubai, guldbutiker 25/12?

Hej!
    Min man ska vara i Dubai 24/12-26/12 och förväntas av mig inhandla min julklapp där;) Nu kom han dessvärre på att de kanske har stängt i butikerna den 25.. Finns det någon som vet? Har googlat men får inget svar. Distriktet som säljer guld är det jag undrar över..

• Svar på tråden Dubai, guldbutiker 25/12?
  • Filli89
    Minttu skrev 2014-12-12 20:21:23 följande:

Hej!
    Min man ska vara i Dubai 24/12-26/12 och förväntas av mig inhandla min julklapp där;) Nu kom han dessvärre på att de kanske har stängt i butikerna den 25.. Finns det någon som vet? Har googlat men får inget svar. Distriktet som säljer guld är det jag undrar över..

Varför skulle d va stängt?
  • IsDimma

Dom kanske har öppet den 24e om dom har stängt den 25e. Det är ju nästan bara vi som firar jul den 24e.

• Minttu

Ja lite de tankarna har jag.. Han landar den 24 och åker den 26 och kan alltså endast shoppa den 25.. Ingen som garanterat vet OM det är stängt?

• BCH52
    Minttu skrev 2014-12-12 19:29:49 följande:

Tänkte att det är annan dag jul:/

Dubai är muslimskt, de firar jul i samma utsträckning som vi firar och har stängt när det är Eid.
  • Aniiee
    BCH52 skrev 2014-12-12 20:43:09 följande:
    Dubai är muslimskt, de firar jul i samma utsträckning som vi firar och har stängt när det är Eid.
    Jag skulle nog säga att de firar jul mer än vi firar eid. Wafi City Mall är världsberömt för sin julskyltning, komplett med gigantisk julgran i entren och en hel tomteby på andra våningen.

Men, jo, TS. De har definitivt öppet den 25.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Filli89
    Minttu skrev 2014-12-12 20:29:49 följande:

Tänkte att det är annan dag jul:/

Firar de jul då?
  • Minttu
    Aniiee skrev 2014-12-12 21:26:49 följande:
    Jag skulle nog säga att de firar jul mer än vi firar eid. Wafi City Mall är världsberömt för sin julskyltning, komplett med gigantisk julgran i entren och en hel tomteby på andra våningen.

Men, jo, TS. De har definitivt öppet den 25.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
    Tack för klart svar. Tror du även att "guld distriktet" har öppet den 25?
Svar på tråden Dubai, guldbutiker 25/12?