• Anonym (Uppgiven!)

Män med partner och barn ge mig svar!

Min man har under en längre period sagt att han inte har någon lust. Denna period har varat ett par år nu och jag tycker det är oerhört frustrerande. Vårt yngsta barn är snart tre år gammalt.

Ni män som har tappat er sexuella lust efter att barnen har kommit till världen, vad har varit orsaken? 

Jag kanske ska poängtera att jag har gått upp tjugo kilo. Jag har ingen motivation alls att träna bort detta då min man inte rör vid mig. Jag har försökt att göra mig fin, med kläder, smink, fixa naglarna osv, men inget tycks fungera.

De få gånger vi har sex är mitt i natten. Jag har somnat och jag vaknar av att han är sexsugen, beror antagligen på att han haft en dröm som fått igång honom.

• Svar på tråden Män med partner och barn ge mig svar!
  • BengtH

Din man kanske dricker alkohol, det gör att östrogenhalten ökar i hans kropp, han tappar sexlusten helt enkelt.

• Anonym (Beta)

Du har själv skrivit svaret. 

Du har gått upp i vikt och har ingen motivation att ta tag i det. Det är väl det som syns utåt och då hjälper det inte att måla naglar och ta på sig en fin tröja.  När han ändå ser att du inte bryr dig om hur du ser ut. 

Är inte ett avsvalnat sexliv motivation nog för att ta tag i övervikten ? 

Och sen är ju frågan hur resten av er vardag ser ut, finns det plats för erotik och romantik och få tiden att få upp lusten?  

• Anonym (xXX)
    Anonym (Beta) skrev 2014-12-12 22:42:40 följande:

Du har själv skrivit svaret. 

Du har gått upp i vikt och har ingen motivation att ta tag i det. Det är väl det som syns utåt och då hjälper det inte att måla naglar och ta på sig en fin tröja.  När han ändå ser att du inte bryr dig om hur du ser ut. 

Är inte ett avsvalnat sexliv motivation nog för att ta tag i övervikten ? 

Och sen är ju frågan hur resten av er vardag ser ut, finns det plats för erotik och romantik och få tiden att få upp lusten?  

Jag kan bara hålla med. 20 kg övervikt skulle få mig att tappa lusten också. Ät mindre och rör på dig så ska du se att det ger resultat.
  • Givdul

Tror inte det är enbart TS viktöktning som är anledningen. Själv upplever jag tidsbristen som ett problem, samt den naturliga närheten som man missar när man har barn som ska sova i sängen med föräldrarna.

• Nyfiken gul

Min man svarar här utifrån hans perspektiv när hans äldre barn föddes 

*Kvinnan gick helt upp i mammarollen och tyckte mindre o mindre om sex och hittade på alla möjliga ursäkter för att säga nej och när han upptäckte att det kändes som att tvinga sig på henne så slutade han själv ta initativ. 

*Förändrat utseende och bristande hygien.  När det är viktigare att babbla i telefonen med väninnor än att ta sig en dusch eller gå en barnvagnspromenad för lite motion så kändes det inget vidare för honom.  Att gå i samma kläder flera dagar i sträck och inte sköta hygien var inget roligt när det inte ens fanns nån anledning eftersom barnen sov hela nätterna och han själv skiftjobbade och fanns hemma ganska mycket och delade ansvaret. 

När väl sen initiativen kom och inviterna kom så kändes det bara märkligt för honom 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Uppgiven!)

Tack för era svar. 
    Jag får helt enkelt ge mig fan på att börja träna helt enkelt.
    Jag känner att jag inte kan göra så mycket mera.

Just nu känns det inte som om han är min man eller ens min vän.
    Han umgås inte med mig utan sätter sig vid datorn och spelar varje kväll.
    Och om det nu är som ni säger att det med stor sannolikhet beror på mitt utseende så är det väldigt lågt av honom att inte berätta det för mig. Bara det hade varit en stor motivation för mig att börja träna och vara mer mån om mitt yttre.

Han har bara en massa förväntningar på att jag ska göra så mycket med hemmet, ta hand om barnen, tvätta, laga mat osv och jag känner att jag inte får något tillbaka i gengäld.

Det blir att jag tar ett allvarligt snack med honom senare idag när barnen har somnat.

• Anonym (Uppgiven!)

Jag vill även påpeka att jag inte äter stora mängder, har inte så stor aptit just för att jag mår så dåligt över min situation. Dock borde jag röra mer på mig.

• Anonym (C)

Men om han sa rent ut att han inte tänder på dej pga övervikt så kunde du blivit väldigt sårad, det är svårt att säga på ett snällt men tydligt sätt. Jag har sett trådar där killen sagt sånt, gett träningskläder i present osv och då har svaren varit ungefär dumpa svinet.

Jag tror inte det är bara vikten i sej ( om det nu ens handlar om det han kan vara trött eller bekymrad över något ) utan mer känslan av att du inte tycker att du behöver vara snygg för hans skull utan tar honom för givet.

Jag skulle ha svårt att tända sexuellt på en rejäkt överviktig man även om jag fortfarande skulle älska personligheten. Tjugo kilo är inte lite. Jag skulle gissa att han sitter vid datorn å kvällen för att inte behöva säga nej till dej.

• WorldWilde

Försök börja lite lätt med träningen så fixar du nog mera efter ju med tid som går!

Angående du sa "Och om det nu är som ni säger att det med stor sannolikhet beror på mitt utseende så är det väldigt lågt av honom att inte berätta det för mig"

Hur säger man det på ett sätt så det inte sårar? Speciellt vikten är väl lite att man inte pratar om så mycket egentligen? Kvinnor "brukar" ju ta det på ett rätt så hårt sätt, så att säga. Skäms

Svar på tråden Män med partner och barn ge mig svar!