Hjälp med bonus funderingar
Hej
Jag har en fråga kring mitt bonusbarn, en pojke på snart 5 år.
Han var 1½ när hans föräldrar flyttade isär. De var kk och så blev hon gravid så de försökte leva ihop men det gick inte så bra så de separerade. Mycket för att min man aldrig velat ha barn.
Vi har helgumgänge för att avståndet är för stort för annat och bonus har börjat visa svårigheter (säger mamman) när det är dags för honom att komma hit. Han gråter och vill inte åka. När min man hämtar på dagis är det dock inga problem så jag tror det handlar om att lämna mamma, att han kommer att sakna henne.
Han pratar dock sällan om mamman här, han brukar fråga på lördagen om han ska hem till mamma idag och när vi säger nej så blir han aldrig ledsen, oftast säger han ok och så är det bra med det, ibland säger han jippie och det antar jag är för att han får vara med sin pappa en dag till
Det var lite bakgrund nu till funderingen. Igår kom han och jag frågade som vanligt om allt var bra och om han haft kul på dagis och lite sånt. Då svarade han: Ja det är bra, nästan bra. Jag frågade då varför det bara var nästan bra och fick svaret:
Jag vill ha mamma och pappa.
Då frågade jag hur han menade och efter några försök att förklara så kom vi fram till att han vill ha mamma och pappa samtidigt.
Han minns inte att de har bott ihop alls så min undran är om era bonusar som också var små när deras föräldrar separerade eller om föräldrarna aldrig bott ihop fått såna funderingar?
Orsaken till att jag undrar om det är bonus egna funderingar är att mamman tidigare sagt saker som: Först bodde mamma och pappa ihop, sen flyttade pappa till xx (mig) till barnet.
Det stämmer ju inte riktigt för vi träffades efter att de separerat.
Hon slutade efter samarbetssamtal via soc då de förklarade att det inte var bra för barnet.
Hon har haft partner vid vad vi vet två tillfällen sen de separerade, en precis i början och så hintade hon för ett tag sen om att hon hade en ny men vi vet inte om det stämmer. Troligen stämmer det då hon slutade ringa i tid och otid om allt och ingenting. Nu har hon dock börjat igen så kanske är det isf slut, så var det förra gången iaf.
Hon hintar nu också om att sonen saknar pappan och vill ses oftare men det går inte som det är nu. (Vi letar bostad närmare mamman men det går trögt minst sagt, efter 3 år i kö är vi på plats 85 ungefär)
Så, vad säger ni, har era bonusar haft såna funderingar fast de inte minns att föräldrarna har bott ihop?
Förlåt för långt inlägg men ville försöka få med så mycket som möjligt.