Anonym (Bekymrad) skrev 2015-01-13 20:33:34 följande:
Hej på er!
hoppas eran jul och nyår varit fantastisk. det har min varit
var så gott som återställd under jul och nyår så det var skönt !
en liten fråga bara!
hur länge väntade ni med att ha sex? och hur kändes det?
jag hade sex i lördags. och detta var första gången vi hade sex efter operationen. vilket är nästan fyra veckor sedan. jag fick smärtor längst in, typ så det kan kännas ibland om killen kommer för långt in. vi va väldigt försiktiga och så fort han kom långt in å gjorde det ont. är detta normalt? eller ska jag kontakta gyn?
dom va väl inte där och grejade under operation? dom va väl aldrig i livmodern?
det positiva var iaf att jag inte blödde nått, varken då eller efter. och jag har haft stora problem med mellanblödningar i sex års tid. och varje gång det gjort ont, så har det börjat blöda tidigare.
tack på förhand!
god fortsättning på året 
Vad skönt för dig. Jag minns inte riktigt hur det var att ha sex efteråt men jag tror att det kan ha vart som för dig. Att det var obehagligt i början. Men jag är inte helt 100. Fortsätter det så ring gyn!
Anonym (gravid?) skrev 2015-01-13 20:43:27 följande:
I lördags fick jag en sån fruktansvärd magsmärta att jag svimmade och tydligen krampade också. Det blev ambulans. Ingen blödning dock. På vul tyckte de att de såg något i livmodern men fick en ny tid den nittonde eftersom det var så otroligt litet. I måndags skulle jag till vc för nytt hcg-prov. Fick då veta att i lördags hade jag hcg-värde på 5100 nånting och i måndags låg det på 5900 nånting. Normalitet är att det ska fördubblas på 48 h. Men det hade ju ändå ökat, även om det bara var lite. Vad innebär det? Är så rädd och får inga svar förrän på måndag. En eeeevighet. Smärtan i magen är borta. Ingen blödning.
Ingen aning. Förstår att det är jobbigt att vänta. Men det är ju positivt ändå att de såg nåt i livmodern. Då sitter det förhoppningsvis inte fel i alla fall.