• Lycka Olycka

Får ingen hjälp, någon annan som varit med om detta efter missfall. Hjälp!

TacksamJag har varit med om två MA under detta år, ett i April och nu ett i slutet av September. Båda gångerna upptäcktes MA i V 11. Båda gångerna fick jag också skrapas. Första gången kom min mens igång efter 6 veckor.

Efter mitt senaste missfall fick jag mens efter 4 veckor. Blev jättenöjd över detta och tänkte att min kropp nog hade återhämtat sig fortare denna gång. Dock har jag nu väntat i snart 9 veckor på min andra mens. Jag har konstant "ägglossningskänningar" att det drar och sliter i äggstockarna och också en sådan svidande känsla jag hade båda gångerna jag är gravid. Jag vet dock att jag inte är gravid och har tänkt vänta till våren med att försöka igen.

Två veckor efter första mensen började jag testa med ägglossningstest. Full stegring varje gång. Nu har det visat så varenda gång jag testat i snart 4 veckor? vad kan detta bero på? Jag har använt samma tester de gånger jag försökt bli gravid och då har de alltid bara gett utslag som de ska, typ en dag i månaden.

Jag har ringt både till sjukhuset där jag skrapades samt till en privat klinik där jag gått tidigare Ingen av dem vill ta emot mig och ens undersöka mig. De säger att allt kan vara ur "gängorna" upp till 6 månader efter ett missfall. Jag är jätteorolig att något är fel. Har gått runt och känt mig PMS-ig snart 6 veckor, men ingen mens kommer. Känns som om jag står helt hjälplös, tycker att det är underligt att man inte ens får ett återbesök efter en skrapning, även om det är som jag förstått ett enkelt ingrepp. Jag vet att det är ovanligt med komplikationer, men jag oroar mig konstant att något är fel. Någon som varit med om detta?

Tacksam för alla svar.

• Svar på tråden Får ingen hjälp, någon annan som varit med om detta efter missfall. Hjälp!
  • Anonym (01)

Varför pratar du inte med din barnmorska om detta ?
    De brukar ju vara duktiga på sådant och tipsar gärna.

Tycker också det är konstigt att de på sjukhuset inte kallar in dig då du ringer upp och säger att du är orolig, ring igen till de och säg att du vill komma på en undersökning, annars om de inte vill ta emot dig så ring din egna vårdcentral som du tillhör alltså MVC och säg att du är orolig och vill att läkaren där gör ultraljud och undersöker dig ordentligt så du slipper oroa dig.

Ett tips: Stå på dig och ge dig inte !!! 
    Du har rätt att bli kollad om du är orolig.

Lycka till 

Svar på tråden Får ingen hjälp, någon annan som varit med om detta efter missfall. Hjälp!