• Olaw

Kent Ekeroth SD vill ha fångars ursprung i kriminalvården

www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-vill-registrera-fangars-ursprung_4185555.svd

www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Ovriga-dokument/Ovrigt-dokument/Reformering-av-lag-om-behandli_H2021106/

Liknande har man i andra länder men vad jag inte förstår än, är varför just i vården och inte i domstolar eller hos polisen.

Vården är viktig men ganska obefintlig och fattiga brukar sitta inne. Förut visste man att det var mkt Finländare eller barn till ensamstående mammor, nu vet nog BRÅ mer då det viktiga är att förebygga.
  • Svar på tråden Kent Ekeroth SD vill ha fångars ursprung i kriminalvården
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-21 15:31:26 följande:
    Jag har inga bevis för att det finns ett register, men det betyder inte att det inte finns ett register, Biffus Bob.
    Aha. Med samma logik - att SD inte skrivit rakt ut att de är rasister betyder inte att de inte är rasister.

(Skillnaden varandes att SD hintat rätt hårt om sin rasism, förstås.)
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-21 19:36:38 följande:
    Aha. Med samma logik - att SD inte skrivit rakt ut att de är rasister betyder inte att de inte är rasister.

(Skillnaden varandes att SD hintat rätt hårt om sin rasism, förstås.)
    Självklart. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-21 19:23:40 följande:
    Vad har det med åsiktsregistrering att göra?
    If you have to ask...
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-12-21 15:14:50 följande:
    Var är bevisen för registret?
    Jag hoppas du inte pratar om RG:s kreditupplysningar som de gjorde med Bisnode? För då är du redan förlorad i debatten.
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-21 21:47:06 följande:
    Jag hoppas du inte pratar om RG:s kreditupplysningar som de gjorde med Bisnode? För då är du redan förlorad i debatten.
    Jag menar så klart det påstådda register som det talas om i inlägget som jag har svarat på.

"Jo, det försöker åsiktsregistrera alla SD-sympatisörer, och de försöker skrämma väljare från att rösta på SD. Sen har vi ju några kända namn på familjeliv som tycker det är en bra idé att åsiktsregistrera SD-väljare.
    "
  • Biffus
    Gert skrev 2014-12-21 15:31:26 följande:
    Jag har inga bevis för att det finns ett register, men det betyder inte att det inte finns ett register, Biffus Bob.
    Lite läsning för dig (länk)
  • Biffus
    Rataxes skrev 2014-12-21 18:43:48 följande:

Hur sannolikt är det att man tar kreditupplysningar på 400 random personer...
    Det är inte ett bevis. Jag bad om bevis. 
  • Biffus
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-21 18:57:09 följande:
    Det undrar jag också. Det är inte vi som brukar försöka outa folk här, om man så säger. Flera har försökt gissa lite vilt på vem jag är IRL. Nu menar jag inte att just du gjort det, men de som har försökt har varit på er sida.
    Är det samma personer som försöker pressa mig på var jag bor, kanske?
  • Dorian Ertymexx
    Biffus skrev 2014-12-21 23:05:19 följande:
    Är det samma personer som försöker pressa mig på var jag bor, kanske?
    Kanske. Vet inte. Inte omöjligt.
  • vår2012
    Anonym (bara en tanke) skrev 2014-12-15 12:48:09 följande:
    Det här inlägget är dessutom otroligt ironiskt med tanke på att SD struntade totalt i a t en majoritet valde det rödgröna blocket, tror du alltså helt enkelt har missförstått vad demokrati faktiskt innebär, det är inte något som man ska vrida och vinkla på så att det passar ens egna agendor enbart.
    Att SD och vissa av deras väljare inte förstår detta med demokrati är beklagligt.

Att som SD först gapa högt om praxis för att få rollen som talman till partiet för att sen strunta helt i praxis när det inte passar dom är förkastligt.

Du har tyvärr missuppfattat något. Majoritet = mer än 50%. Hade en majoritet valt de rödgröna hade de kunnat få igenom sin budget utan problem.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-12-25 16:57:54 följande:

Kanske dags att registrera sverigedemokrater istället för mörkhyade personer?

www.aftonbladet.se/kultur/article20042384.ab

Ja, dessa kriminella SDare. Kraftigt överrepresenterade och särskilt när det gäller grov brottslighet. Ja, vi får upprätta register nu på alla sverigedemokrater så vi kan "följa utvecklingen i samhället".

Hahahaha! Nu åker nog de tjocka offerkoftorna på. Utgår från att det från SD-håll här HELT kommer saknas perspektivet av denna del av artikeln:
    "Naturligtvis kan man invända att det är orimligt att kategorisera och jämföra siffror på detta sätt. Och det är just detta som är min poäng. Vad händer med ett samhälle där forskare och media anammar den Sverigedemokratiska indelningen av befolkningen utifrån födelseort, religion och påstådd etnicitet?"
  • Gert
    nihka skrev 2014-12-26 12:37:27 följande:
    Ja, dessa kriminella SDare. Kraftigt överrepresenterade och särskilt när det gäller grov brottslighet. Ja, vi får upprätta register nu på alla sverigedemokrater så vi kan "följa utvecklingen i samhället".

Hahahaha! Nu åker nog de tjocka offerkoftorna på. Utgår från att det från SD-håll här HELT kommer saknas perspektivet av denna del av artikeln:
    "Naturligtvis kan man invända att det är orimligt att kategorisera och jämföra siffror på detta sätt. Och det är just detta som är min poäng. Vad händer med ett samhälle där forskare och media anammar den Sverigedemokratiska indelningen av befolkningen utifrån födelseort, religion och påstådd etnicitet?"
    Utan en jämförelse med andra partier känns det ointressant.
    I valet 2006 var enligt BRÅ 9% av SD kandidater med i belastningsregistret medan snittet för de andra riksdagspartierna var mer än dubbelt på 19%.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-12-25 16:57:54 följande:

Kanske dags att registrera sverigedemokrater istället för mörkhyade personer?

www.aftonbladet.se/kultur/article20042384.ab

Och mörkhyade sverigedemokrater?
  • nihka
    Gert skrev 2014-12-26 12:56:25 följande:
    Utan en jämförelse med andra partier känns det ointressant.
    Den jämförelsen bland riksdagsledamöter är ju redan gjord.

SD har 6 gånger fler brottsdömda än SAMTLIGA de andra riksdagspartierna har TILLSAMMANS Förvånad

Så länge SD fortsätter dela in människor i grupper efter ett rasistiskt tänk kommer SD och SDare som grupp att granska med lupp. Lägg märke till det häftiga rimmet och lägg det på minnet.
Svar på tråden Kent Ekeroth SD vill ha fångars ursprung i kriminalvården