• cecililia

Har DU blivit gravid av munkpeppar? Snälla, skriv gärna och berätta

Hej! :)

Som rubriken lyder, så undrar jag om det finns någon där ute som upplevde att det var ju tabletterna/dropparna av munkpepparn som gjorde er gravida? 

Vi har nu provat i över 6 månader och min kropp fungerar inte alls efter pillerstoppet i maj :/ Skulle bli oerhört glad vid svar från er! ?

(Jag vet att det finns många trådar om detta men de är så gamla och så otroligt många inlägg att det är så svårt att se tydligt :/)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-14 15:06
    Kanske får förtydliga, förkyld och trött.

Blivit gravid med hjälp av munkpeppar efter att ni har försökt länge.

• Svar på tråden Har DU blivit gravid av munkpeppar? Snälla, skriv gärna och berätta
  • Anonym (oj)

Jag blev gravid av spermier......

• Jag är bara jag

6 månader är ju inte alls länge utan helt normalt. Det kan ta lång tid för kroppen att komma igång efter piller. Jag testade ac när vi försökt nästan 4 år-funkade inte alls.

• Sockerdockan

Om du inte fått mens efter pillerstoppet skulle jag söka gyn och kolla upp om jag hade PCO. Har man det (akne, svårighet att gå ner i vikt, oregelbunden mens med långa cykler eller ingen mens alls och mer behåring är ganska vanliga symtom och man behöver inte ha alla). Då kan man behöva hotmonstinulans för att få ägglossning.

Lycka till!

• Anonym (Äntligenplus)

Hej!

Efter 1,5 års försök att bli gravid, så testade jag munkpeppar fast jag inte trodde på det för fem öre. Månaden efter var jag gravid:)

Under den fertila veckan har vi haft normalt sexintervall, typ 3 gånger. Vissa månader varannan dag. Inte ett skit hände. Har lyckats bli gravid 2 gånger för flera år sedan men då gjort abort. De gångerna blev jag gravid efter bara en månad, pga slarv med p-piller.

Vet inte hur mycket pengar jag lagt ut på dyra äl-tester och de har gett tydligt utslag varje månad. Men så har mensen kommit som en käftsmäll ändå, var 28:e dag. Så bestämde jag mig för att testa dessa droppar, jag hade ju inget att förlora liksom. Testade mig på juldagen innan vi åkte iväg på julfirande och det var helt blankt och vitt på stickan. Som vanligt, typ..Hade bim den 1/1 och den 28/12 när vi kom hem igen så testade jag igen och då var det ett superdupersvagt streck, som blev starkare för varje dag:) Och det enda annorlunda jag gjort denna månad var alltså att dricka munkpeppar. Så jag är helt övertygad om att den fick fart på min fertilitet och ägglossning:)

Nu hoppas jag bara att pyret vill stanna kvar<3

Kram

• Mellesmamma

Precis plussat med nr 2. Började med anges castus på mensens första dag och tog en tablett tills första dagen äl-testet visade positivt. Äl kändes väääldigt tydligt-vilket jag aldrig känt av innan. 2 veckor senare plussade jag. Efter att ha försökt bli gravid 6 månader. Ett mirakel om du frågar mig!

Svar på tråden Har DU blivit gravid av munkpeppar? Snälla, skriv gärna och berätta