• 1979sandy

Koh lanta med barn!

Hej alla!

Jag, sambon och våra barn på 2,5 och 5 månader åker till Koh Lanta i januari och stannar i 2,5 månad.
    Jag våndas redan över packningen med så små barn, och vill så gärna veta :

- Finns det bra affärer på ön som säljer blöjor (pampers mm)

- Vi tänkte inte ta med resesäng eller stol (redan mkt packning , kan det vara så att det kan finnas sådant i Krabi eller annan stor stad?

- barnmat , eller gröt/välling från kända märken. Typ Nestle, finns det att köpa?

- Koh lantas stad, finns det ok mataffärer där? Vi ska bo i hus och laga mycket mat själva så man vill gärna kunna köpa bra mat.

- Finns det många bra restauranger på ön? Några rekommendationer?

Min lilla kommer börja äta små smått där nere, men jag antar att man kan koka mkt själv, grönsaker mm och ge ypghurt....

1000 tack för svar till en orolig mamma

• Svar på tråden Koh lanta med barn!
  • Badfantasten

Det finns affärer med visst utbud. Dock är blöjorna dyra.men det finns i butik och på apotek.. Välling, gröt hade jag packat med så mkt jag kunnat så det räcker....packar i och under vagn. Det blir ju bara på ditresan....

Minska istället på kläder mm då det finns stort utbud till barnen. Försök låna/ hyra mat stol av restaurang. Även kanske spjälsäng från hotell för en billig peng. Annars är ju alternativ att ta med begagnad resesällskap och lämna på plats.

Härlig ö med härliga stränder

• Badfantasten

Det finns affärer med visst utbud. Dock är blöjorna dyra.men det finns i butik och på apotek.. Välling, gröt hade jag packat med så mkt jag kunnat så det räcker....packar i och under vagn. Det blir ju bara på ditresan....

Minska istället på kläder mm då det finns stort utbud till barnen. Försök låna/ hyra mat stol av restaurang. Även kanske spjälsäng från hotell för en billig peng. Annars är ju alternativ att ta med begagnad resesällskap och lämna på plats.

Härlig ö med härliga stränder

Svar på tråden Koh lanta med barn!