Lo
loveisall skrev 2015-03-23 07:45:49 följande:
Pergotime är för att stimulera äggproduktionen, jag har regelbunden ägglosning så inte säkert det är till någon hjälp men jag hoppas det gör det. Ovetrelle heter sprutan. Min gyn i Sverige tyckte vi skulle testa det men nästa steg är ju antagligen ivf. Jag tycker också jätte bra om stork. Hur känner du inför ivf?
På storken sa de till mig att hormonstim kan va " det lilla extra". Men har man regelbunden mens o ägglossning så förstår jag inte rikrigt hur men kan säkert va bra.
Inte så orolig för ivf sprutor o biverkningar o så men väldigt orolig för om det inte fungerar. Orolig för att det inte ska bli ngr ägg el överstim el att det helt enkelt inte vill klista....
Anv ovitrelle sprutorna senast. Va inte så farligt men jag jobbade natt efter sprutan, inte att rekomendera. Blev trött, lite illamående o lite snurrig av sprutan. Men som sagt så länge man inte behöver va på topp så inget att oroa sig för...
Får jag fråga lite personliga grejer? Hur gammal är du/ ni? Lyckas du fokucera på nåt annat än hormoner o ev graviditetsymtom? Det kan jag knappt ;) helt snöat in på vad att äta, inte äta. Ev symtom. Blivit lite knäpp...;)