• Em83Sa89

Storkkliniken

Vi är ett par som planerar att baka bebis inom kort :)

Vi undrar om det finns andra där ute som har erfarenhet av Storkkliniken i Köpenhamn och undrar i vilken ordning vi ska gå tillväga med prover, samtal osv? Har pratat med dem i telefon och fått mail skickat men skulle vilja höra om era tillvägagångssätt :)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Storkkliniken
  • loveisall

Hej!

Jag och min sambo har varit på stork. Jag började med att göra klart alla prover och sen ringde jag stork och boka tid för samtal. Vi ville ha klart alla prover innan samtalet för att veta att de var okej. Vi har gjort vår första insemination och vi är jätte nöjda med stork. Lycka till :)

• Em83Sa89

Hej!

Okej :)  Hur lång tid för alla prover? Det låter bra att ni är nöjda med Stork! :)
    Håller tummarna för er nu! :)

• loveisall

Vi fick alla provsvar efter 10 dagar ungefär och 1 vecka efter samtalet gjorde vi inseminationen, visade tyvärr negativt men det är bara att fortsätta :)

Vi är jätte nöjda, dom är underbara :(

Har ni börjat med proverna? Tack detsamma

• Em83Sa89

Men oj det var snabbt :)

Nej vi har inte börjat än tänkte väl komma igång efter alla helger nu. Vart tog ni alla proverna, vi har fått olika svar om vart det är "bäst" att ta dem.

Ursäkta alla frågor, ni behöver inte svara om det blir för mycket :)

Lycka till, håller tummarna för insemination nr två :)

• loveisall

Tycker bara det är kul att skriva med någon i samma situation och samma funderingar :)

Jag tog proverna hos en privat gynekolog, för hos endel gynekologer gör dom inte det verkar det som. Men nu håller jag på att ta reda på vart jag kan spola äggledarna innan nästa försök :)

Hur länge har ni varit tillsammans och hur gamla är ni? (:

• Em83Sa89

Okej tack då vet vi :)

Ja vi känner samma sak, skönt att kunna prata med någon i samma situation :)

Jag är 25 och min sambo 31 och vi har varit tillsammans i 2,5 år men känt varandra längre än så, vi var väldigt bra vänner innan vi blev "vi " :) nidå? Vart är ni ifrån? :)

• malmö83

Lite sen in i konversationen. Också gått hos storken. Gjort 3 insem utan framgång :( ska snart börja ivf. Hur har det gått för er?

• loveisall

Gjort 2 inseminationer, ska börja med pergotime och hormonspruta inför nästa gång i slutet av april. Ska ni göra ivf på stork också? (:

malmö83 skrev 2015-03-22 10:42:46 följande:

Lite sen in i konversationen. Också gått hos storken. Gjort 3 insem utan framgång :( ska snart börja ivf. Hur har det gått för er?

• malmö83

Vad är pergotime? Vilken typ av hormonspruta? Varför valde man hormonstim för dig o ej ivf? Ska på möte inför ivf alt hormonstim mitten av april. Men tror nog det blir ivf för mig... fortsätter på storken, trivs mkt bra m bemötandet o eftersom singel är sve inget alt ännu iaf...

• loveisall

Pergotime är för att stimulera äggproduktionen, jag har regelbunden ägglosning så inte säkert det är till någon hjälp men jag hoppas det gör det. Ovetrelle heter sprutan. Min gyn i Sverige tyckte vi skulle testa det men nästa steg är ju antagligen ivf. Jag tycker också jätte bra om stork. Hur känner du inför ivf?

malmö83 skrev 2015-03-22 18:48:42 följande:

Vad är pergotime? Vilken typ av hormonspruta? Varför valde man hormonstim för dig o ej ivf? Ska på möte inför ivf alt hormonstim mitten av april. Men tror nog det blir ivf för mig... fortsätter på storken, trivs mkt bra m bemötandet o eftersom singel är sve inget alt ännu iaf...

• Joh1990

Måste ställa en kanske lite dum fråga.. Men finns det någon svensktalande när man ringer till dom?

• malmö83

Joh: de är rätt bra på förstålig danska, jag hade inga problem. Tror de är vana, många sve som åker dit känns det som. Jag hade en sve ssk på journalsamtalet

• malmö83

Lo

loveisall skrev 2015-03-23 07:45:49 följande:

Pergotime är för att stimulera äggproduktionen, jag har regelbunden ägglosning så inte säkert det är till någon hjälp men jag hoppas det gör det. Ovetrelle heter sprutan. Min gyn i Sverige tyckte vi skulle testa det men nästa steg är ju antagligen ivf. Jag tycker också jätte bra om stork. Hur känner du inför ivf?

På storken sa de till mig att hormonstim kan va " det lilla extra". Men har man regelbunden mens o ägglossning så förstår jag inte rikrigt hur men kan säkert va bra.

Inte så orolig för ivf sprutor o biverkningar o så men väldigt orolig för om det inte fungerar. Orolig för att det inte ska bli ngr ägg el överstim el att det helt enkelt inte vill klista....

Anv ovitrelle sprutorna senast. Va inte så farligt men jag jobbade natt efter sprutan, inte att rekomendera. Blev trött, lite illamående o lite snurrig av sprutan. Men som sagt så länge man inte behöver va på topp så inget att oroa sig för...

Får jag fråga lite personliga grejer? Hur gammal är du/ ni? Lyckas du fokucera på nåt annat än hormoner o ev graviditetsymtom? Det kan jag knappt ;) helt snöat in på vad att äta, inte äta. Ev symtom. Blivit lite knäpp...;)
Svar på tråden Storkkliniken