• Johan70

Hur slutar jag snarka?

Min sambo vill inte sova bredvid mig för att jag snarkar. Det stör mig något öerhört.

Vad kan jag göra för att inte snarka? Vad finns det för hjälpmedel?

• Svar på tråden Hur slutar jag snarka?
  • StevenDiese

Operera bort mandlarna. Kanske.

• Jag är bara jag

Beror på varför du snarkar. Övervikt? Alkohol? Täppt i näsan? Gå till en läkare så får du bra råd.

• Johan70
    Jag är bara jag skrev 2014-12-15 23:16:47 följande:

Beror på varför du snarkar. Övervikt? Alkohol? Täppt i näsan? Gå till en läkare så får du bra råd.

Jag dricker måttligt och täppt inäsan är jag ju bara när jag är förkyld. Jag är överviktig, men det har ju inget med saken att göra. Far, farfar och bror har alla snarkat, så det ligger i släkten. Snarkning är ingen sjukdom, så jag förstår inte vad en läkare skulle kunna göra.
  • Upptaget

Operation? Finns ju snarkoperationer.

Läs på om det!? Finns ju små hjälp medel på Apoteket annars, ta en titt där!

• AnnaLeigh

Övervikt och snarkning hänger ju visst ihop! Google is your friend, My friend ;)

• Johan70
    AnnaLeigh skrev 2014-12-16 00:35:29 följande:

Övervikt och snarkning hänger ju visst ihop! Google is your friend, My friend ;)

Nej, jag har snarkat lika mycket när jag inte var överviktig också.
  • Annelie 76
    Johan70 skrev 2014-12-16 07:40:16 följande:
    Nej, jag har snarkat lika mycket när jag inte var överviktig också.
    Då har du nåt fel i näsan eller svalget. Gå till läkare för utredning och ev operation. Kanske räcker det med bettskenan som är första de provar med men sök hjälp för både din och sambons skull. Hon lider av ljudet men du lider av att inte få tillräckligt med luft under natten.
  • Robs

Hej!

Det finns en hel del hjälpmedel där ute. Själv har jag prövat både näsvidgare och snarkskenor och dom funkar bra. Kolla in snoreking.com.

Svar på tråden Hur slutar jag snarka?