• 13axdal13

    Fridaskolan göteborg positivt / negativt

    Jag vill veta allt om fridaskolan i Göteborg. Hur är den? någon sm har barn där? 


    Vill veta allt positivt och allt negativt ? 

    är det verkligen så bra som det låter? 

  • Svar på tråden Fridaskolan göteborg positivt / negativt
  • jam65

    Fridaskolan har jag bara hört bra om. Däremot har de en väldigt lång kö. I stort sett omöjligt att få plats. Vi valde istället en liten skola i Mölnlycke, med samma pedagogik som Fridaskolan. Jättenöjda! http://www.elevia.nu/

  • LisaKR
    Jag har själv gått på både fridaskolan i Trollhättan och sedan fridagymnasiet i Vänersborg, tog studenten 2015. Har mycket gott att säga om skolan, dess pedagogik och lärarna. Men med det sagt kommer det såklart inte passa alla.
    Grundskolan minns jag, i jämförelse med vänner i kommunala skolor, hade något mindre klasser, engagerade lärare som verkligen trivdes som just lärare, bra scheman och riktigt schysst mat. På gymnasiet var det nästa lite universitets-upplägg med relativt få schemalgda lektioner och mycket grupparbeten eller egna arbeten. Fridaskolorna har bidragit i positiv bemärkelse till den person jag blivit och den karriär jag lyckats skaffa mig. Vet såklart inte hur saker och ting är idag, men baserat på mina erfarenheter rekommenderar jag verkligen skolan! 
Svar på tråden Fridaskolan göteborg positivt / negativt