• Anonym (Jonna)

Min mans barn tycker inte om mig

Vi har varit gifta i 4 år och ihop i 7 år. Vi har 2 gemensamma barn och min man har en son sen tidigare som nu är 12 år. Jag och mannen träffades på jobbet när han precis separerat från sonens mamma som hoppades att de skulle kunna reparera sin relation. Direkt blev jag utpekad av mamman att ha förstört deras och sonens relation och liv. Orättvist, men jag har lärt mig handskas med det ganska snabbt och lägger ingen energi på det. Jag har varit snäll mot sonen jämt men han har avskytt mig från dag 1. Vi har trott det är en fas men det har gått 7 år nu och det blir inte bättre. Han är bara på sitt rum när han är här och bryr sig inte om sina småsyskon. Nu är det strax jul och min man tycker att ps4:an vi köpt till honom ska vara bara från mig. Typ för att samla pluspoäng eller nåt. Min man är desperat nu för sonen inte tycker om mig. Jag är ledsen för detta. Vad har jag gjort honom? Han svarar inte på det själv mer än att jag splittrat hans föräldrar.

• Svar på tråden Min mans barn tycker inte om mig
  • Anonym (tja)
    Anonym (Jonna) skrev 2014-12-17 19:59:43 följande:

Vad har jag gjort honom? Han svarar inte på det själv mer än att jag splittrat hans föräldrar.

Okej. Är det inte svar nog?

Detta måste väl vara ett bra tillfälle att använda den gamla klyschan: 
    Tiden läker alla sår.
    Fast ibland tar det VERKLIGEN lång tid.

Du får nog bara hänga på. 

• sextiotalist

Troligen finns det bara en sanning för honom, det är hans mammas sanning. Du dök upp och spolierade hennes planer att det skulle bli pojkens pappa och hon igen. I hennes ögon är du nog och förblir den som hindrade hennes planer. 

Din man får väl än en gång (för det har han säkert gjort) förklara att ni träffades efter det var över mellan föräldrarna och att han inte var intresserad av att få ihop det med mamman igen, oavsett om din existens.

Det kanske behövs 100 gånger innan sonen inser att det är inte mamman som bär på hela sanningen utan det finns en version till

• Anonym (bibo)

Jag har inte ditt problem med att inte vara omtyckt. Men alla barn drömmer nog om att deras föräldrar ska bli tillsammans igen.

Min ena bonusdotter sa en gång till sin pappa vid middagsbordet att om det tar slut mellan dig och NN så kan ju du och mamma bli tillsammans igen. Min man svarade då att även om det skulle ta slut mellan oss så kommer det aldrig bli din mamma och jag igen. Vi är klara med varandra. Så hon kunde sluta tänka på det och sluta hoppas. Det berodde inte på mig utan dom var färdiga med varandra.

Kändes lite i hjärtat den gången, men jag kunde förstå den lilla 7 -åringens önskan. Det hade inte med mig att göra.

Nu eldades väl hon inte på av sin mamma heller vilket kan vara problemet för dig. Tror också att pappan får fortsätta prata med sonen och tala om att oavsett vad som händer mellan er så är det över med hans mamma. Att han måste sluta hoppas. Det tog slut mellan dom och hade han inte hittat dig hade det varit någon annan kvinna. Inte hans mamma.

• Anonym (-)

Dom behöver inte tycka om dig - däremot ska dom respektera och visa hänsyn till dig precis som du ska till dom, det kan man kräva.

Svar på tråden Min mans barn tycker inte om mig