• Sensitiveguy

Om Sverigedemokraternas politik.

Sverigedemokraternas politik är INTE rasistisk. Däremot är den främlingsfientlig.

Förklaring: SD vill neka människor att komma till Sverige. Det är främlingsfientligt. Däremot vill de ej neka folk att komma hit baserat på människors hudfärg. Därför ej rasistiska.

Sådär. Nu slipper vi all begreppsförvirring, och ingen behöver nämna ordet rasism. Gäller såväl sverigedemokrater själva som människor som inte delar deras åsikter.

• Svar på tråden Om Sverigedemokraternas politik.
  • Anonym (InFuturum)
    Joolinar skrev 2014-12-19 04:31:27 följande:

www.aftonbladet.se/kultur/article20012410.ab

Jag kan köpa att SD inte är rasister utan främligsfientliga det kan jag. 

Dock så har jag följande dilemma och jag vet att många delar det. 

Jag har varit i Svergie i nästan hela mitt liv Jag kan svenska och Engelska Jag har svenskt medborgarskap. 

Problemet för min del (och många andras) är att min far kom ifrån Finland. 

Jag citerar.

"Det handlar inte enbart om att registrera dem som är utrikes födda eller har utländskt medborgarskap. Till och med svenska medborgare som är födda i Sverige, men med minst en utlandsfödd förälder, ska registreras.

Ekeroth inbillar sig nämligen att kriminalitet är kulturellt betingat. All modern kriminologisk forskning säger väl motsatsen, men sådant biter inte på en man med den högre missionen att ge SD ammunition för att påstå att invandrare är kriminella."

Jag då som är Halvfinne Kommer också få regristrera mig Trots det fatkum att jag hela livet varit Laglydig Så varför ska jag och vi Regristrera oss?

Detta är inget konstigt. Förstår man vad Ekeroth menar och vill med motionen så är det inga konstigheter.
  • Sensitiveguy
    Threezool skrev 2014-12-19 10:26:47 följande:

Det är klart att de inte säger det rakt ut för då hade det varit politisk katastrof utan de säger saker som att skydda den svenska kulturen. Visst låter det lite bättre än att säga att vi inte vill ha andra människor här som inte är från väst?

Man måste förstå att detta är ett verktyg för SD att använda propaganda och på sådant sätt få med människor som har svårare att se mellan raderna. Bara en sådan sak att flera ur SDs partistyrelse gång på gång försäger sig eller åker fast för rasistiska uttalanden gör ju att man bör dra öronen åt sig.

Självklart utesluter det inte att andra partier har personer med dessa åsikter heller men med tanke på partiets politik så är det inte svårt att se varför fler dras till SD och därav kommer fler av dessa skandaler upp till ytan.

Många säger att SD blir hårdare granskat men jag tror snarare att anledningen till att vi ser fler rubriker om SD beror på att många inom styrelsen och ner till kommunala politiker gör fler utspel eller har främlingsfientliga åsikter. Sedan om någon råkar försäga sig så blir det rubriker på detta.

Jag tycker de som är genuint rasistiska skulle stå för detta och de som "bara" är främlingsfientliga också skulle stå för deras åsikter. Mycket ärligare då. Uppenbarligen lockar ju partiet båda delarna.
  • spunge

Jo, dom är rasister. Både de i partiet och de som röstar på skiten. Så, nu var det avklarat!

det hade vart en vanlig dag om vi inte hade slagit vad om vem som kunde visa arslet för flest dagisbarn
  • Anonym (Hultbert)

Med ditt argument så menar du att till exempel Socialdemokraterna och Vänsterpartiet kulle vara främlingsfientliga om de plötsligt sa nej till en enorm våg flyktingar på 60 miljoner personer som bums skulle vilja komma in i Sverige?

• Anonym (ABC)
    spunge skrev 2014-12-19 19:01:05 följande:

Jo, dom är rasister. Både de i partiet och de som röstar på skiten. Så, nu var det avklarat!

Ja det är ju fruktansvärt att de hellre vill lägga pengarna på pensionärer och högre kvinnolöner.
  • Anonym (ABC)

Ja det är ju fruktansvärt att de hellre vill lägga pengarna på pensionärer och högre kvinnolöner.
  • Gert

Vad menar du med att SD vill neka människor att komma till Sverige? SD vill ta emot kvotflyktingar och ha arbetskraftsinvandring.

Med ditt resonemang har alltså den svenska regeringen alltid varit främlingsfientlig eftersom det är många människor som har nekats att komma till Sverige genom åren.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (InFuturum)

På vilket sätt är de rasister?
  • spunge
    Anonym (ABC) skrev 2014-12-19 19:07:10 följande:
    Skrev inget om vad de ville, skrev att de är rasister.
    Sen anser jag att även om nån skulle tycka att något i deras partiprogram skulle vara bra...typ momsen på dansbandsmusik kanske, så är dom rasister.
    det hade vart en vanlig dag om vi inte hade slagit vad om vem som kunde visa arslet för flest dagisbarn
  • spunge
    spunge skrev 2014-12-19 19:49:20 följande:
    Sen anser jag att även om nån skulle tycka att något i deras partiprogram skulle vara bra...typ momsen på dansbandsmusik kanske, så är dom rasister.
    vilka av dom?
  • Anonym (A)
    Anonym (ABC) skrev 2014-12-19 19:07:10 följande:
    Vill höja kvinnolönera? I region Skåne lade de ner sina röster när förslaget kom upp att satsa mer på sjuksköterkornas löner.

De snackar mycket, men gör lite.

Sedan är det ingen mosats att vara rasist och vilja sänka skaten för pensionärerna.

Att bemöta rasistanklagelser med det argumentet visar ju bara att man inte ha något svar. Det självklara svaret borde ju vara att de inte är rasister, nu bekräftar du det bara.

• spunge
    Anonym (InFuturum) skrev 2014-12-19 19:45:35 följande:
    På vilket sätt är de rasister?
    Vilka av dom?
  • Anonym (ABC)
    spunge skrev 2014-12-19 19:49:20 följande:

Detta är en dålig trollning, bättre kan du!
  • Anonym (InFuturum)
    spunge skrev 2014-12-19 20:02:46 följande:
    Vilka av dom?

Ja vilka av dom? Både och?

• Sensitiveguy

Hur kan du bara så säker?
  • spunge
    Anonym (ABC) skrev 2014-12-19 20:28:54 följande:
    Detta är en dålig trollning, bättre kan du!
    Trollar inte..kan inte ett endaste trick faktiskt!
  • Sensitiveguy
    Anonym (Hultbert) skrev 2014-12-19 19:03:11 följande:

Med ditt argument så menar du att till exempel Socialdemokraterna och Vänsterpartiet kulle vara främlingsfientliga om de plötsligt sa nej till en enorm våg flyktingar på 60 miljoner personer som bums skulle vilja komma in i Sverige?

Yes. Vad har det med partier att göra liksom?
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-19 19:12:04 följande:

Vad menar du med att SD vill neka människor att komma till Sverige? SD vill ta emot kvotflyktingar och ha arbetskraftsinvandring.

Med ditt resonemang har alltså den svenska regeringen alltid varit främlingsfientlig eftersom det är många människor som har nekats att komma till Sverige genom åren.

Nope, eftersom regeringen tar in fler än de nekar. SD förespråkar motsatsen.
Svar på tråden Om Sverigedemokraternas politik.