Matkostnaderna för ensamstående och barn?
Troligtvis kommer min sambo och jag att separera inom några månader, och jag försöker göra budget för att se om jag kan bo kvar. Nu har vi helt vansinniga matkostnader (ca 10. 000kr/mån), då sambon har helt andra inkomster än jag och exklusiv smak.
Vad är rimligt att räkna som matkostnader för mig om jag har min 6-åring och 1,5åring på halvtid? Av allergiskäl är vegetarisk mat inte lämplig (soja och quorn kan vi inte äta), och då jag har lång resväg behöver vi kunna ta enklare hämtmat ca 1-2ggr/vecka, och även färdig frysmatlåda (typ :Dafgård/Findus) till jobbet ca 1-2ggr/vecka, när middagsmaten inte räcker eller är lämplig f matlåda.
Jag håller utkik efter extrapriser och tänkte skippa ekologiskt (tyvärr), när jag är själv, men bor i en dyr stadsdel i Stockholm o passerar inga lågprisbutiker mellan hem och arbete och har inte bil.
Tar gärna emot olika spartips som inte är så tidskrävande. Kommer att behöva jobba mkt övertid när jag är själv för att barnen ska slippa ha 11-timmarsdagar alltför ofta.