Anonym (svarta katten) skrev 2014-12-21 17:06:18 följande:
1-3gånger på ett år
vilken typ av narkotika
Fattas en massa pengar
OM du vill jämföra intag av narkotika 1-3 ggr per år o intag av sprit så du blir väldigt påverkad.. på ren svenska.. FULL
Man blir inte salongsberusad på narkotika.. Man blir HÖG som ett berg. Varje gång..
Om du vill vara narkotika liberal så får du vara det. Jag tänker aldrig i hela livet vara det.
Fast den vanligaste orsaken till narkotika liberalism är oftast att de brukar själv eller sitter i sådan position på makten och ser endast till ekonomi och kostnader för att bekämpa narkotika. Vem av dessa är DU?
Man knarkar inte liite. Man knarkar!! Man missbrukar narkotika...
Eller som TS själv skriver o jag citerar "sen i våras har han knarkat flera ggr i veckan"
Vad kallar du det då.. bara lite 1-3 ggr per år..?
Jointa lite 1-3 ggr på ett år.. Då saknas det inte en MASSA pengar. Absolut inte för en familj som där den ena är jurist och den andre är säljchef på globalt IT företag
partydrog 4 timmars fylla.. extacy kan ibland vara så lågt som 14kr till 80kr.. DE är inte en massa pengar..
De är en helt annan typ av droger om det saknas en MASSA pengar..
Det TS beskriver är typiskt medberoende.. Gå i försvarsläge för den man är medberoende till
Det är ungefär samma sits som när exempelvis en kvinna befinner sig i misshandelsförhållande eller när vem som helst oavsett kön befinner sig i ett destruktivt förhållande.. Man klarar inte att lämna för sitt medberoende.. Man börjar ursäkta och även försvara den som orsakar medberoendet..
Dessa reaktioner och beteenden får vi tacka samhällets duktighet på att stigmatisera.
Jag är helt perplex över hur man tänker. = Exakt jag undrar också hur DU tänker
Är det för bristande kompetens.. Då förstår jag och har full förståelse.
Men samtidigt som du kan svänga med "fin" svenska.. Så får man väl förutsätta att du innehar normalgraden eller där utöver i begåvning.
Carnitas... tappade du hakan nu eller är du bara helt förbluffad eller häpen???
Narkomaner har en jäkla förmåga.. Man kan ha bestämt sig för en sak.. Sen sitter man där och nästan har dem i knäet och tycker synd om dem.. Sen ger man dem en chans till och en till och en till.. Det enda man gör är att hjälpa till med drogmissbruket.. Det kända utrycket.. BRÖRNTJÄNSTEN
Har man beroende.. Då är det noll komma noll noll noll noll noll noll som gäller.. Om man vill bli fri...
Sen finns alltid risken för TS.. om än att chansen är liten. ATT TS gubbe blir tagen för innehav. Dels genom polis insats eller att något kroppsligt händer..
Då kommer husrannsakan som ett brev på posten..
In träder polisen i TS hem och upptäcker att det finns barn i hemmet..
Med automatik skickat en anmälan till Socialtjänsten om oro för barn. När polisen gör en sådan.. Då blir det garanterat en utredning....
Sen är spelet igång..
Det är bara en fråga om tid när TS gubbe klampar över... DET är olagligt att bruka narkotika i Sverige 2014. (än så länge)
Det där är ren skitsnack, alla droger kan doseras med samma säkerhet som alkohol, du blir exakt så påverkad du vill från början.
Du har rätt i att bekämpningen av folk som väljer andra droger än alkohol kostar makabra mängder pengar och lidande, det är nått man bör åtgärda snarast.
Det är lagen som säger att det finns missbruk endast, som tur är så är det inte lagen som avgör vem det är som missköter sig så pass för att få diagnosen missbruk, som för den delen inte längre existerar.
Du har dock rätt i en sak, det är rent av bisarrt vilka "friheter" stat tar mot sina invånare.