Anonym (Yay) skrev 2014-12-29 02:32:20 följande:
Jag fullkomligt ÄLSKAR detta inlägg för det är så jävla sant. Varit gift med min man i 6 år nu, aldrig haft bättre sexliv då vi båda fullkomligt känner varandra kroppar och vet vad vi gillar. Karlar som har brudar som tröttnar på sex, inklusive ts, gör något fel.
Tips: ge blommor, massage, mys i soffan med smek och kyssar men förvänta dig inte sex. Överraska gärna med saker hon gillar att göra osv. Se till att göra henne sugen men inte tvinga. Hon får ta steget och gör hon inte det så gå och runka på toan efteråt och fortsätt med samma sak en annan dag. Visa att du bryr dig om hennes behov och sätt hennes njutning framför din egen så ska du se att hennes lust kommer tillbaka med råge. Och framför allt - se till att hon kommer, vaarje gång! Och ja, all fokus ligger på kvinnan för det är där du har problemet, en kvinna som inte känner sig uppskattad och respekterad har inte direkt lust med sex. Detta gäller ju såklart tvärtom också, men i detta fallet verkar det inte vara så.
Nåja, jag håller med om att sexlusten inte blir mindre för att man kommit ett antal år in i förhållandet, det är en myt.. Men om det strular är det inte så enkelt att det bara går att vifta med FL:s gyllene regel som lyder: Om kvinnan inte vill ha sex är det mannens fel. Om mannen inte vill ha sex är det också mannens fel.
Jag skulle bli ytterst förvånad om de män som saknar sex i relationen
inte försökt med de knep som du nämner, det är inte direkt rocket science...

Men när lusten försvinner långvarigt är det något grundläggande fel, och tyvärr handlar det alltför ofta om att kärleken sviktar. Då hjälper det inte med mys och massage, det enda som duger är kommunikation och där är kvinnans ansvar lika stort som mannens. Och ffa krävs det en
vilja att göra något ät det hela, det duger inte att be honom eller henne att "runka på toan".
Sex är grundläggande i en kärleksrelation och jag kommer att fortsätta tjata om att det är bägges ansvar om det inte funkar! Kvinnan (som i detta fall) måste ju öppna käften och tala om vad som är fel i sängen och vad hon vill ha istället.