• Anonymta

Min tjej vill inte ha sex.

Hej! Hur får jag min flickvän att vilja ha sex igen? Vi har varit tillsammans i 1 år och 6 månader nu och hon vill aldrig ha sex, kanske haft det 4 gånger det senaste 6 månaderna, och då har det känts som om jag "tvingat" henne till det.

Jag har frågat, hon är bara inte sugen säger hon..

• Svar på tråden Min tjej vill inte ha sex.
  • Morning Star
    Tecum skrev 2014-12-23 19:09:29 följande:
    Fel, alla fruntimmer tappar inte lusten. En del får rentav ökad lust när de hamnar i ett fast förhållande.

Men OM de tappar lusten långvarigt är det ett bevis på att de inte är attraherade av sin partner och då är det kört.
    Ja, eller så kan man prata om det sinsemellan, och komma fram till varför, så man kanske kan göra nåt åt det. Kommunikation är alltid viktigt i relationer, även när allt känns bra, men framför allt när det inte gör det. Att bara dumpa nån så fort det blir problem är ganska mesigt, tycker jag. Man kan ju försöka göra nåt åt det först, i alla fall. Och kommer man inte fram till nån gemensam lösning, kan det vara dags att fundera på om man ska gå skilda vägar.
  • Tecum
    Morning Star skrev 2014-12-23 19:44:25 följande:
    Ja, eller så kan man prata om det sinsemellan, och komma fram till varför, så man kanske kan göra nåt åt det. Kommunikation är alltid viktigt i relationer, även när allt känns bra, men framför allt när det inte gör det. Att bara dumpa nån så fort det blir problem är ganska mesigt, tycker jag. Man kan ju försöka göra nåt åt det först, i alla fall. Och kommer man inte fram till nån gemensam lösning, då kan det vara dags att fundera på om man ska gå skilda vägar.
    Alldeles riktigt, kommunikation är a och o i ett förhållande! Men om problemet är långvarigt förutsätter jag att man försökt göra något åt det. Och det är som i politiken, det krävs att bägge parter ser problemet och vill hitta en lösning. Annars är det nyval av partner som gäller...
  • skitsnyggkille
    Anonym (WTF) skrev 2014-12-23 14:28:28 följande:

Bara att instämma med dessa två, alla fruntimmer tappar lusten då de har ett stadigt förhållande... Antingen står man ut med ett kasst sexliv i resten av sitt liv, eller så ser man till att byta kärring då och då.

Simple as that.

Vill inte låta som en bittermandel men kan bara hålla med :)

Finns ett ytterligare ett alternativ i gränslandet av de två du nämnde och det är att både ha och äta tomtegröten. Då skall även tomtemor subtilt få vetskap om att något fuffens kan pågå, det bör göra henne mer het på gröten.

God jul mvh Rudolf
  • Hårfagre

Hon har (som de flesta kvinnor) blivit lat och otacksam, bara att slänga ut henne

• Planetes

Inget att göra, är lusten borta så är den borta.  Dumpa och finn något bättre. 

• Anonym (Mickan)

Men snäääääälla gubbar små! Ni kan väl inte mena allvar när ni säger att alla kvinnor blir mindre sugna på sex en bit i ett förhållande??! 

Kanske ni ska rannsaka er själva? Ni kanske inte är så grymma i sängen som ni tror och där är anledningen till att era partners inte vill ligga med er? Och med den inställning ni har så blir man ju inte direkt sugen...

Dessutom så finns ju problemet på andra hållet. I många förhållanden finns det män som inte har samma sexlust som sina parters. Samma problem dvs.

Men ett tips till er som tror att det inte finns kvinnor som vill ha sex: Börja med att skärpa till er och fundera över hur roliga ni egentligen är att ha sex med. Hade ni varit så jävla roliga att ha sex med så hade era brudar satt på er också <3

• Anonym (Yay)
    Anonym (Mickan) skrev 2014-12-29 02:08:05 följande:

Men snäääääälla gubbar små! Ni kan väl inte mena allvar när ni säger att alla kvinnor blir mindre sugna på sex en bit i ett förhållande??! 

Kanske ni ska rannsaka er själva? Ni kanske inte är så grymma i sängen som ni tror och där är anledningen till att era partners inte vill ligga med er? Och med den inställning ni har så blir man ju inte direkt sugen...

Dessutom så finns ju problemet på andra hållet. I många förhållanden finns det män som inte har samma sexlust som sina parters. Samma problem dvs.

Men ett tips till er som tror att det inte finns kvinnor som vill ha sex: Börja med att skärpa till er och fundera över hur roliga ni egentligen är att ha sex med. Hade ni varit så jävla roliga att ha sex med så hade era brudar satt på er också <3

Jag fullkomligt ÄLSKAR detta inlägg för det är så jävla sant. Varit gift med min man i 6 år nu, aldrig haft bättre sexliv då vi båda fullkomligt känner varandra kroppar och vet vad vi gillar. Karlar som har brudar som tröttnar på sex, inklusive ts, gör något fel.

Tips: ge blommor, massage, mys i soffan med smek och kyssar men förvänta dig inte sex. Överraska gärna med saker hon gillar att göra osv. Se till att göra henne sugen men inte tvinga. Hon får ta steget och gör hon inte det så gå och runka på toan efteråt och fortsätt med samma sak en annan dag. Visa att du bryr dig om hennes behov och sätt hennes njutning framför din egen så ska du se att hennes lust kommer tillbaka med råge. Och framför allt - se till att hon kommer, vaarje gång! Och ja, all fokus ligger på kvinnan för det är där du har problemet, en kvinna som inte känner sig uppskattad och respekterad har inte direkt lust med sex. Detta gäller ju såklart tvärtom också, men i detta fallet verkar det inte vara så.
  • Anonym (Betraktaren)
    In trouble skrev 2014-12-22 20:45:00 följande:

Tyvärr så ,

Välkommen till resten av ditt liv. Det blir inte bättre.

Jodå det blir mycket bättre om man anstränger sig och bryr sig om sin tjej. Nu vet jag iofs inget om dig men alla andra som yttrat sig att tjejerna inte är intresserade av sex ser ut och beter sig som nån som dom självklart inte vill ha sex med.

Skärpning på den fronten så kommer det att hända grejer.
  • Anonym (Lyckligt gift)
    Anonym (Mickan) skrev 2014-12-29 02:08:05 följande:

Bra skrivit Mickan. Det låter inget vidare med att hon blöder och har sår det måste en läkare kika på. Så klart hon inte vill ha sex då.
  • Celines Essence

Jag funderar på om hon verkligen njutit av det sex ni haft. Jag misstänker att så inte är fallet.

Jag skulle föreslå att du säger till henne att du vill smaka och massera hennes kropp men att det inte ska leda till sex. Du själv får stå tillbaka med din lust en tag. När du smeker henne helt kravlöst kan hennes lust salta vakna till liv. Låt det ta tid Använd gärna olja. Du bör antagligen sköta dina sexuella behov genom onani när ni inte är tillsammans i början Vill hon ge dig njutning kan du naturligtvis ta emot, men låt hennes kropp och njutning vara i centrum. Ta reda på vad hon njuter mest av... Men låt henne också få vara helt tyst till att börja med.

Använd gärna en mindre mjuk pensel och pensla henne på hela kroppen. Tex halsen, insidan av låren, fötterna, handleden insida, knävecken . Fortsätt sedan närmare hennes kön och på blygdläpparna. Om hon vill prova med läppar och tunga, gör det. Låt det ta tid och fortsätt bara med sex när du är helt säker på att hon vill. Fast jag tror det är bra att det inte leder till sex första gången...

Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Tecum
    Anonym (Yay) skrev 2014-12-29 02:32:20 följande:
    Jag fullkomligt ÄLSKAR detta inlägg för det är så jävla sant. Varit gift med min man i 6 år nu, aldrig haft bättre sexliv då vi båda fullkomligt känner varandra kroppar och vet vad vi gillar. Karlar som har brudar som tröttnar på sex, inklusive ts, gör något fel.

Tips: ge blommor, massage, mys i soffan med smek och kyssar men förvänta dig inte sex. Överraska gärna med saker hon gillar att göra osv. Se till att göra henne sugen men inte tvinga. Hon får ta steget och gör hon inte det så gå och runka på toan efteråt och fortsätt med samma sak en annan dag. Visa att du bryr dig om hennes behov och sätt hennes njutning framför din egen så ska du se att hennes lust kommer tillbaka med råge. Och framför allt - se till att hon kommer, vaarje gång! Och ja, all fokus ligger på kvinnan för det är där du har problemet, en kvinna som inte känner sig uppskattad och respekterad har inte direkt lust med sex. Detta gäller ju såklart tvärtom också, men i detta fallet verkar det inte vara så.
    Nåja, jag håller med om att sexlusten inte blir mindre för att man kommit ett antal år in i förhållandet, det är en myt.. Men om det strular är det inte så enkelt att det bara går att vifta med FL:s gyllene regel som lyder: Om kvinnan inte vill ha sex är det mannens fel. Om mannen inte vill ha sex är det också mannens fel.

Jag skulle bli ytterst förvånad om de män som saknar sex i relationen inte försökt med de knep som du nämner, det är inte direkt rocket science... Men när lusten försvinner långvarigt är det något grundläggande fel, och tyvärr handlar det alltför ofta om att kärleken sviktar. Då hjälper det inte med mys och massage, det enda som duger är kommunikation och där är kvinnans ansvar lika stort som mannens. Och ffa krävs det en vilja att göra något ät det hela, det duger inte att be honom eller henne att "runka på toan".
    Sex är grundläggande i en kärleksrelation och jag kommer att fortsätta tjata om att det är bägges ansvar om det inte funkar! Kvinnan (som i detta fall) måste ju öppna käften och tala om vad som är fel i sängen och vad hon vill ha istället.  
Svar på tråden Min tjej vill inte ha sex.