• Sunny67

Behöver råd

Hej
    För ett och halvt år sedan mötte jag mitt livs kärlek först verkade allt gå över förväntan med mina fyra barn och hans tre sedan Han har två vuxna och en på 16 jag har fyra mellan 10 och 19. Förra midsommar firade vi tillsammans alla på midsommardagen åkte mina till sin pappa och jag blev kvar i sommarstugan med hans dotter på 16 och hennes pojkvän helt plötsligt fick hon för sig att vi skulle skynda oss hem men vi skulle äta och plocka ihop innan vi låg och vilade innan maten och gjorde inte som hon ville direkt då började hon bomba sin mamma med sms att hon skulle hämta dom för jag och pappa bara sov och knullade osv och så var det verkligen inte vi var trötta efter att ha servat en massa människor under helgen hon visade inget för oss detta fick vi reda på senare och detta har fortsatt att när hon vill ha sympati från mamma så hittar hon på en massa om oss och mamman stöttar henne fullt ut och skäller på pappan och för att kompensera henne för hon mår sååå dåligt av våran relation och då får hon bl en epa,cross, surf platta osv har sagt flera gånger att det lönar sig verkligen att hitta på en massa framförallt om mig och mamman sprider det vidare till hans vuxna barn och hans släkt ingen talar om det utan alla bara tiger och låtsas som inget min parter har försökt att prata med dotter och sitt x flera gånger men utan resultat.Nu är det så också att han är super snäll och sätter inte ner foten. Nu i helgen ringde hon när jag var där vi skulle äta men det slutade med att han åkte iväg med henne och åt hamburgare och jag fick lämna hans lägenhet och äta själv   dagen efter var alla inbjudna till hans son på julfika alla utom jag förstås.Känns inget bra alls mår dåligt över att det är som det är och det tär på våran relation har alltid uppträtt bra mot hans barn         

• Svar på tråden Behöver råd
  • Anonym (-)

Du är med en man som inte visar dig vare sig respekt eller omtanke. Det han gör 'är inte kärlek. varför är du ihop med honom för? Skulle du någonsin göra så mot honom? jag utgår från att du inte skulle göra det så varför låter du honom göra så mot dig? Dina barn ser ju hur han behandlar dig, är det den bild du vill ge till dom om hur kärlek ska vara?

Det är inte hans barn eller hans ex som är problemet utan det är han som itne sätter ner foten, självklar så respekterar inte barnen dig för deras pappa gör ju inte det.
    Är du inte värd mer än att bli behandlad så här? Kräv förändring och/eller lämna.

• Sunny67

Vad tycker du han ska göra ? Han mår också jätte dåligt över situationen men barnen är van att styra honom Hans dotter sa i ett tidigt skede till mina barn att pappa måste fråga henne om jag kunde komma och tror att han gjorde det för han var rädd att skapa bråk dottern var en del av orsaken att hans förra förhållande sprack.och enligt hans x (en väldigt dominant ) får man inte göra dottern ledsen.Jag har försökt att få honom att sätta sig ner och prata med x jag har föreslagit att prata med dottern och mamman för hon spelar ut alllamot varandra.Ett exempel av många han frågade om det var ok att han följde med hem till mig och hon och pojkvännen fick pengar till att gå och käka pizza allt frid och fröjd vi han bara hem till mig så ringde x och dottern hade ringt och grinat för pappa hade åkt från dom osv

• Anonym (rådlös)
    Sunny67 skrev 2014-12-24 00:37:25 följande:

Hej

För ett och halvt år sedan mötte jag mitt livs kärlek först verkade allt gå över förväntan med mina fyra barn och hans tre sedan Han har två vuxna och en på 16 jag har fyra mellan 10 och 19. Förra midsommar firade vi tillsammans alla på midsommardagen åkte mina till sin pappa och jag blev kvar i sommarstugan med hans dotter på 16 och hennes pojkvän helt plötsligt fick hon för sig att vi skulle skynda oss hem men vi skulle äta och plocka ihop innan vi låg och vilade innan maten och gjorde inte som hon ville direkt då började hon bomba sin mamma med sms att hon skulle hämta dom för jag och pappa bara sov och knullade osv och så var det verkligen inte vi var trötta efter att ha servat en massa människor under helgen hon visade inget för oss detta fick vi reda på senare och detta har fortsatt att när hon vill ha sympati från mamma så hittar hon på en massa om oss och mamman stöttar henne fullt ut och skäller på pappan och för att kompensera henne för hon mår sååå dåligt av våran relation och då får hon bl en epa,cross, surf platta osv har sagt flera gånger att det lönar sig verkligen att hitta på en massa framförallt om mig och mamman sprider det vidare till hans vuxna barn och hans släkt ingen talar om det utan alla bara tiger och låtsas som inget min parter har försökt att prata med dotter och sitt x flera gånger men utan resultat.Nu är det så också att han är super snäll och sätter inte ner foten. Nu i helgen ringde hon när jag var där vi skulle äta men det slutade med att han åkte iväg med henne och åt hamburgare och jag fick lämna hans lägenhet och äta själv   dagen efter var alla inbjudna till hans son på julfika alla utom jag förstås.Känns inget bra alls mår dåligt över att det är som det är och det tär på våran relation har alltid uppträtt bra mot hans barn         

Vad vill du ha för sorts råd?
  • Sunny67

Jag skulle vilja få en annan persons råd vad vi ska göra för att få rätsida på detta. Jag vet vad jag skulle ha gjort om detta hade hänt med mina barn men hanlyssnar inte riktigt på vad jag säger skulle vara bra att få andra människors åsikter  

• Ess
    Sunny67 skrev 2014-12-26 14:42:30 följande:

Jag skulle vilja få en annan persons råd vad vi ska göra för att få rätsida på detta. Jag vet vad jag skulle ha gjort om detta hade hänt med mina barn men hanlyssnar inte riktigt på vad jag säger skulle vara bra att få andra människors åsikter  

"Vi" kan inte göra något åt det. Du har sagt din åsikt till mannen, och troligen även berättat hur du skulle agerat om det gällde dina barn. 
    Mannen vill inte/vågar inte agera som du vill, så nu ligger bollen hos dig. Vill du ha det så här resten av ditt liv, eller du vill gå vidare?
  • Anonym (rådlös)
    Sunny67 skrev 2014-12-26 14:42:30 följande:

Du kan inte bestämma hur han ska leva sitt liv.

What you see is what you get.

Vill du leva med en man som han?
Svar på tråden Behöver råd