• Ebbagr

Australian shepherd? Råd?

Hej jag vill/ska skaffa hund och jag är inte säker på ras ännu. Jag vill ha en lättsam hund som inte kräver så värst mycket pälsvård! Jag vill ställa ut hunden men jag bor inte på rätt ställe och har inte den tiden att träna utställning varje dag med hunden. Jag är dökär i Australian shepherds men är orolig att den hunden kräver mer än vanligt? Någon som har en sådan hund? som kan ge lite råd. Eller någon som kan tipsa mig på hundraser som är lite lättare och inte kräver jakt eller något sådant utan mer en sällskaps hund osm man kanske om man har tid kan ställa ut:D

• Svar på tråden Australian shepherd? Råd?
  • Dexter dot com

Jag skulle inte ens tänka tanken att köpa en så krävande brukshund om man inte är väldigt intresserad av att jobba med sin hund. Kolla på rasgrupp 9 som är just sällskapsraser.

• Ebbagr
    Dexter dot com skrev 2014-12-25 12:33:21 följande:

Jag skulle inte ens tänka tanken att köpa en så krävande brukshund om man inte är väldigt intresserad av att jobba med sin hund. Kolla på rasgrupp 9 som är just sällskapsraser.

okej. Jag är väldigt intresserad av att jobba med hundar, det är det jag vill göra med mitt liv, endast jobba med hundar men nu ska jag skaffa min första egna hund och studerar så har inte tiden men tack för svar jag förstår! :D
  • DeathByPickles

Att gå på ringträning och någon utställning då och då är inget liv för en aussie - det är inte den mest aktiva rasen bland bruks idag och vallar inte, men de är fortfarande hundar som behöver en Uppgift. Jag tror inte att det är vad du letar efter.

Vad har du tänkt sysselsätta din hund med? Hur mycket tid och aktivering per dag? Det blir lättare att ge förslag om du är mer specifik. =)

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.?
  • Ebbagr
    DeathByPickles skrev 2014-12-25 14:16:31 följande:

Att gå på ringträning och någon utställning då och då är inget liv för en aussie - det är inte den mest aktiva rasen bland bruks idag och vallar inte, men de är fortfarande hundar som behöver en Uppgift. Jag tror inte att det är vad du letar efter.

Vad har du tänkt sysselsätta din hund med? Hur mycket tid och aktivering per dag? Det blir lättare att ge förslag om du är mer specifik. =)

Har kikat på nätet och insett att jag inbte tänker ta en australian shepherd, det är inte rättvist mot hunden. har dock googlat rund och hittat denna tibetanska spaniel som jag fastnat för.

Jag vill ha en gosig liten hund som man kan gå ut och promenera med,leka och bara leva på liksom, vill kanske så småningom ställa ut hunden och så! ja den tid jag inte är i skolan går ju åt åt hunden :D sen är min familj också väldigt hund intresserade helst min pappa så han/dem har nog inget emot att vara aktiv med hunden :D
Svar på tråden Australian shepherd? Råd?