• SkyttensTecken

Är Sverige ett vanvettigt land?

Pia Kjærsgaard: ?Sverige är så vanvettigt att det skiljer sig från alla andra samhällen?

Frågan är inte vad man ska kalla Sverigedemokraterna. Den enda relevanta frågan är vad man ska kalla Sverige, skriver Pia Kjærsgaard.

?Vad ska man kalla Sverigedemokraterna?? Det frågar den svenska utrikeskorrespondenten Kristina Olsson i en artikel i Politiken 13 december.

Frågan är retorisk för Kristina Olsson och de andra från det ?officiella? Sverige vet mycket väl vad de ska kalla partiet, en beteckning de för övrigt har använt i många år. ?Främlingsfientligt? hör till de snällare uttrycken, nu är det ord som ?nyfascistiskt? eller ?fascistiskt? som blivit gängse.

Att retoriken fått en extra skruv beror förstås på att Sverigedemokraterna har blivit så självmedvetna att de inte ville stötta en socialdemokratisk regering, vars statsminister redan före valet i september förklarade att han under inga omständigheter skulle samarbeta med Sverigedemokraterna. Detsamma gäller för den borgerliga flygeln som kunde ha behållit makten om de hade räknat in partiets nästan 13 procent av rösterna. Men det ville de inte.

Frågan är inte vad man ska kalla Sverigedemokraterna. Den enda relevanta frågan är vad man ska kalla Sverige.

En del har kallat det ?DDR light?. Andra ett konsensussamhälle. Personligen tror jag inte ordet är uppfunnet ännu. Sverige är så vanvettigt att det skiljer sig från alla andra samhällen i historien och i verkligheten att det kanske inte är statsvetenskapen som ska användas för namngivningen ? utan snarare fackmän inom psykiatrin med särskilt fokus på schizofreni och bortträngning av känslor.

Det är Sverige som är den extrema avvikaren sett ur ett internationellt perspektiv med sin extrema invandringspolitik, sin politiskt korrekta konsensuskultur där varje avvikande mening brännmärks.

www.d-intl.com/2014/12/16/pia-kjaersgaard-sverige-ar-sa-vanvettigt-att-det-skiljer-sig-fran-alla-andra-samhallen/

• Svar på tråden Är Sverige ett vanvettigt land?
  • Anonym (Tokiga rasister)
    Anonym (Mio) skrev 2014-12-26 15:55:48 följande:

Detta tjat om "rasister"..alltid i svepande demagogiska ordalag...aldrig får man konkreta exempel på vad som verkligen menas med detta ord?

"Sverige är så vanvettigt att det skiljer sig från alla andra samhällen i historien och i verkligheten att det kanske inte är statsvetenskapen som ska användas för namngivningen ? utan snarare fackmän inom psykiatrin med särskilt fokus på schizofreni och bortträngning av känslor"

Det är svårt att veta hur stor del av rasismen som är medvetet rasistisk och vad som bara är vanlig stupiditet.

Självklart är Sverige inte unikt såtillvida att vi tar emot en större andel flyktingar än vad något annat samhälle någonsin gjort. Jämför gärna med andelen flyktingar i Libanon.

Det "rasistiska" tänket kan alltså vara en konsekvens av ren och skär okunnighet/dumhet eller den rasistiska utgångspunkten att MENA-människor på flykt endast ska tas emot av MENA-länder och att Sverige är unikt eftersom det är onaturligt att MENA-folk ska blandas med andra folk.

Vad tror du - är utgångspunkten i TS bara rasistisk eller bara stupid, eller kanske bägge delarna i en salig blandning?

Vad tror du att det är för bortträngning av känslor TS talar om? Känslan av avsmak inför människor som kommer från andra kulturer än vår egen?

Och vad tror du TS menar med att Sverige är vanvettigt och schizofrent?

Jag tycker nog att man med fog kan påstå att TS juckar på i rassetakt - om hen sedan har förstånd att fatta vad det är hen gör, ja det kan man ju diskutera.
  • SkyttensTecken

Vilka imbecilla floskler och klyschor..det handlar inte bara om att "ta emot" utan på vilket sätt och vilka volymer vi talar om.  Alla PUT skall självklart omvandlas till TUT, höj kraven för de som är här och sänk bidragen. Den överväldigande majoriteten av de som kommer hit är INTE flyktingar utan anhöriginvandrare, som också ges kravlös livstidsförsörjning..detta är ett otyg som måste stoppas! Rasismen mot det svenska folket måste upphöra och folket måste frågas om sin vilja gällande invandrings och flyktingpolitiken vilket hittills inte varit fallet.

• SkyttensTecken

Vilka imbecilla floskler och klyschor..det handlar inte bara om att "ta emot" utan på vilket sätt och vilka volymer vi talar om.  Alla PUT skall självklart omvandlas till TUT, höj kraven för de som är här och sänk bidragen. Den överväldigande majoriteten av de som kommer hit är INTE flyktingar utan anhöriginvandrare, som också ges kravlös livstidsförsörjning..detta är ett otyg som måste stoppas! Rasismen mot det svenska folket måste upphöra och folket måste frågas om sin vilja gällande invandrings och flyktingpolitiken vilket hittills inte varit fallet.

• Anonym (Kommunism för Sverige)

Jag röstar på Nordens Nordkorea, vilket jag läste i en artikel någon gång innan jul, skulle passa bra, DDR light är redan för milt haha.. Passar även bra då Nordkorera var snabba med att gratulera Löven efter han fått möjlighet att bilda sin handlingskraftiga regering i slutet på september. Detta verkade med vara något Sossarna och media var väldigt stolta över då det lyftes fram i en väldigt positiv anda på SVTnyheterna.

SkyttensTecken skrev 2014-12-26 17:31:15 följande:

Så om det inte anordnas en folkomröstning om invandringspolitiken så kommer du att namnge Sverige med hjälp av psykiatrisk expertis.

Har ni några namn på lut, Invandromania, till exempel.

Sverige är unikt i världshistorien. Hmm

Men jag tror att det kan vara nyttig språkträning för somliga att träna på att namnge Sverige.  Lycka till!!

"det kanske inte är statsvetenskapen som ska användas för namngivningen ? utan snarare fackmän inom psykiatrin med särskilt fokus på schizofreni och bortträngning av känslor"
    Anonym (Kommunism för Sverige) skrev 2014-12-26 17:43:49 följande:

Jag röstar på Nordens Nordkorea, vilket jag läste i en artikel någon gång innan jul, skulle passa bra, DDR light är redan för milt haha.. Passar även bra då Nordkorera var snabba med att gratulera Löven efter han fått möjlighet att bilda sin handlingskraftiga regering i slutet på september. Detta verkade med vara något Sossarna och media var väldigt stolta över då det lyftes fram i en väldigt positiv anda på SVTnyheterna.

Se där. Redan ett förslag.

Vi får hoppas att någon av SD- eller SVP-anhängarna startar en namngivningstråd här på FL.

Nyttig språkträning!

Jag tycker Invandromania är mycket bättre än Nordens Nordkorea om man ser till syftet med namngivningen. Jag menar personkulten i Sverige är ju obefintlig utom hos SD - och dessutom är ju Nordkorea extremt slutet.

Men det var bra att du tänkte till.

Vad sägs om PK-Kalotten?
  • SkyttensTecken
    Anonym (Tokiga rasister) skrev 2014-12-26 17:51:14 följande:

Så om det inte anordnas en folkomröstning om invandringspolitiken så kommer du att namnge Sverige med hjälp av psykiatrisk expertis.

Men jag tror att det kan vara nyttig språkträning för somliga att träna på att namnge Sverige.  Lycka till!!

"det kanske inte är statsvetenskapen som ska användas för namngivningen ? utan snarare fackmän inom psykiatrin med särskilt fokus på schizofreni och bortträngning av känslor"
    Fortsätt du att slåss mot dina halmgubbar.
  • SkyttensTecken
    Anonym (Tokiga rasister) skrev 2014-12-26 17:51:14 följande:

SkyttensTecken skrev 2014-12-26 18:21:37 följande:

Varför skriver du alla inlägg dubbelt - är det en del av ett tvåfrontskrig månne?

I vart fall. Inte krigar jag. Har du glömt att du kallar Sverige vanvettigt i TS och att du hotar att namnge oss med hjälp av psykiatrisk expertis.

Och nyss krävde du folkomröstning om invandringspolitiken men samtidigt förklarade du hur skåpet ska stå, det vill säga du krävde att invandringspolitiken ska anpassas efter ditt tyckande.

Alltså samma brist på tankeskärpa som i TS. Jag delar upp citatet nedan så det tydligare framgår var det börjar slira ordentligt.

Alla PUT skall självklart omvandlas till TUT, höj kraven för de som är här och sänk bidragen. Den överväldigande majoriteten av de som kommer hit är INTE flyktingar utan anhöriginvandrare, som också ges kravlös livstidsförsörjning..detta är ett otyg som måste stoppas! Rasismen mot det svenska folket måste upphöra

och folket måste frågas om sin vilja gällande invandrings och flyktingpolitiken vilket hittills inte varit fallet.

Hur går det med namngivingsövningarna. Jag tror att dessa kan bli ett lyft för SD- och andra-aktivister?

Vad tycker du om mina förslag: PK-Kalotten och Invandromania?

Jag menar, ni skulle kunna ha många associativa språkträningsövningar med avseende på namngivning av Sverige och sedan kräva en folkomröstning om vilket namn som är bäst.

Ni kan ju förklara att det är ett ovillkorligt krav att Sverige inte får vara med som ett alternativ - för hur skulle det se ut om folket röstade på att Sverige ska heta Sverige.

Lycka till med namngivningen. Det var faktiskt mycket roligare med dina inlägg än Gudasänds.

• SkyttensTecken
    Anonym (Tokiga rasister) skrev 2014-12-26 18:54:26 följande:

I vart fall. Inte krigar jag. Har du glömt att du kallar Sverige vanvettigt i TS och att du hotar att namnge oss med hjälp av psykiatrisk expertis.

Och nyss krävde du folkomröstning om invandringspolitiken men samtidigt förklarade du hur skåpet ska stå, det vill säga du krävde att invandringspolitiken ska anpassas efter ditt tyckande.

Alltså samma brist på tankeskärpa som i TS. Jag delar upp citatet nedan så det tydligare framgår var det börjar slira ordentligt.Hur går det med namngivingsövningarna. Jag tror att dessa kan bli ett lyft för SD- och andra-aktivister?
    Nu var det inte jag som skrivit ingressen utan det var citat från Pia Kjærsgaard...:P Självklart ger jag uttryck för mitt eget tyckande och där ingår önskan om att ha en folkomröstning för att demokratiskt legitimera invandrings & flyktingpolitiken. Du fortsätter att slåss mot dina egna halmgubbar..
    SkyttensTecken skrev 2014-12-26 19:01:19 följande:
    Nu var det inte jag som skrivit ingressen utan det var citat från Pia Kjærsgaard...:P Självklart ger jag uttryck för mitt eget tyckande och där ingår önskan om att ha en folkomröstning för att demokratiskt legitimera invandrings & flyktingpolitiken. Du fortsätter att slåss mot dina egna halmgubbar..
    Inte alls.

Om du tittar på var jag delade upp ditt citat i mitt förra inlägg så kan de se att det blivit två sinsemellan oförenliga delar, en där du förklarar hur du kräver att Sveriges (eller är du ev klar med namngivningen så att Sverige numer är obsolet?) invandringspolitik ska utformas och en där förklarar att du kräver att Sveriges invandringspolitik ska avgöras genom folkomröstning.

Vad gäller TS så är det ju du som klistrat in smörjan, så då tycker jag att det är ditt ansvar.

Jag tror att du får kräva på rätt ordentligt framöver. Testa att lägga dig på golvet i någon affär, sparka med armar och ben och skrik att du kräver folkomröstning och att invandringspolitiken anpassas efter dina krav.

Lycka tillSolig
    SkyttensTecken skrev 2014-12-26 19:01:19 följande:
    Ojsan, har du avreggat digFörvånad

Så synd. Jag hade hoppats på att du skulle starta en tråd där FL:s SD- och SVP-anhängare skulle få föreslå alternativnamn på Sverige.

Och därefter en omröstningstråd där namngivningen blev demokratiskt förankrad.

Synd på så rara ärter!
  • Molle1981
    Anonym (Tokiga rasister) skrev 2014-12-26 23:32:13 följande:

Ojsan, har du avreggat dig

Så synd. Jag hade hoppats på att du skulle starta en tråd där FL:s SD- och SVP-anhängare skulle få föreslå alternativnamn på Sverige.

Och därefter en omröstningstråd där namngivningen blev demokratiskt förankrad.

Synd på så rara ärter!

Låg nivå på den här tråden. Men tycker inte du ska samanlikna SD med Svp, tror inte det är många SDare som sympatisera med dem.
Svar på tråden Är Sverige ett vanvettigt land?