• begrundaren

Ha,ha, jultomten kom även i kväll!

Ja, lyckades faktiskt att fixa hit lite småkusiner och syskonbarn, men det var inte lätt att övertala grabben att han skulle hålla minan, och käften! Så jultomten var ju jag! Det lyckades, han stod på min sida, och avslöjade inget!

Nå, men nu är nog, det här tramset med jul över, för denna gången. Grabben är sur, för han vet att vi har en snål julkassa, så han fick ingen IPAD, och ingen ny telefon. Dock tyckte han det var kul att se hur de andra föräldrarna hade släpat hit tonvis med julklappar. Så de fick!

Men han är sur. Han fick ett nytt fiskespö, nya varma vantar, och en ny ryggsäck Tack och lov går han i en liten skola, så han inte får på käften, för att han inte har en "ny 6:a", eller vad de nu heter? Han är otrolig tålmodig, min lilla grabb. Nu är han 13! Och tonåring. Hoppas bara jag klarar att vara pappa till honom ett tag till?

Fan så tomt det känns, känns som om att det fattas hans lilla mamma. Kampen är nog evig när man förlorar en man älskar.HjärtaTomte

?

• Svar på tråden Ha,ha, jultomten kom även i kväll!
  • Drottningen70

Och poängen med att släpa dit massa andra barn som fick jättemånga klappar när din lilla kille bara fick spö, vantar och ryggsäck var vaddå? Att han skulle få lida? Du kunde inte ha styrt upp det så att de andra föräldrarna bara tog med ett par klappar var och då fick de andra klapparna hemma? Vem ger en 13 åringar VANTAR i julklapp?? Detta skötte du inget vidare hörrudu..

• begrundaren

Nej just, det, och jag ångrar mig verkligen inte! Men han var i iallafall glad att små kusinerna kom dit. Vi bor ju ute på landet, och tänkte att han kanske skulle uppskatta lite "tjohej", men visst, du har all rätt. jag är en usel ensam far.Rynkar på näsan

Men tro mig, jag spar, till hans IPAD, och det var mest plastsaker som de fick, de små, sån't gillar han inte ändå.

Dessutom, flyttar vi snart, så han inte behöver gå de 200 m, till bussen. Blir jobbigt att lämna stället här, för mig, men han, min lilla STORA grabb, är ganska trött nu, att bo på landet.

Han har blivit helt annorlunda nu, sista året, han vill ALLT! Tack och lov har jag jobb, så jag gör som är bäst för honom. Vet att min tid, kommer sen?

Han är så jävla trött på att mat hönsen, han bryr sig inte längre att gå att fiska, han skiter i marsvinet och kaninerna, och den lilla geten, så nästa blir: "allt för min son"!

Jag har levt ensam med honom i flera år, skulle gärna fortsätta, men HAN vill inte, så "pappsenmamsen" som han kallar mig för, får flytta på sig nu.TystSkrikandes

• Drottningen70

Han gillar inte att fiska men fick ett fiskespö i julklapp... Låter toppen..

• Nikan

Vilken bra pappa du verkar vara. Det kan inte vara lätt att lämna det ni har, er värld. 

Barn växer upp, förändras. Om ett antal år kommer han ha glömt varför ni flyttade, vilken uppoffring du gjorde. Han kanske kommer ifrågasätta varför ni lämnade det som han då ser tillbaka på som paradiset. Och så går några år till, och han kan se det med en vuxens ögon. Och du får ett klumpigt "tack pappa". 

• begrundaren

Ja, jag kanske får ett klumpigt tack, det skitir jag faktiskt i, just nu. Men försökte bara göra mitt bästa för honom, kanske vill han fiska med mig när han är 20?

Ha, ha, nu flyttar vi in där, och han kan gå några steg till skolan, och han kommer att få de kläder, och den "elektroniska" utrustningen, som han evt. kompisar kommer att "kräva"? Ja, tyvärr har jag den känslan, men förstår honom, det är kört med den lilla lantidyllen nu, nu är det annat som sätter krav på MIG! Tack och lov att jag har en buffert?  Han kommer nog att kräva en del från mig? Nya kläder? Märkes? Ny telefon?

Shitt, hoppas bara att geten och hönsen och marsvinen får det bra också! satte ut allt på annons, och tack och lov var det någon i närheten som skulle ta över de små djuren. Kommer inte att acceptera djur i en lägenhet.Förvånad Han får det väl bra, om jag förstår vad det innefattar att bli "tonårspappa"? Fan känner inte igen min lilla mysiga grabb, han är helt vild nu? Kommer inte ihåg min egen barndom, den var så hemsk, och i någon sort "dimma", så jag har liksom ingenting att relatera till.

Men det kanske blir bra, om jag har tyglarna, och han leder mig in i dem?

• begrundaren
    Nikan skrev 2014-12-25 20:18:14 följande:

Vilken bra pappa du verkar vara. Det kan inte vara lätt att lämna det ni har, er värld. 

Barn växer upp, förändras. Om ett antal år kommer han ha glömt varför ni flyttade, vilken uppoffring du gjorde. Han kanske kommer ifrågasätta varför ni lämnade det som han då ser tillbaka på som paradiset. Och så går några år till, och han kan se det med en vuxens ögon. Och du får ett klumpigt "tack pappa". 

Tack, det där svaret var jävligt sjyst, det värmde faktiskt, ett gammalt pappahjärta.Glad
Svar på tråden Ha,ha, jultomten kom även i kväll!