Hur kan en narcissist inte har några skamkänslor i visa fall? Liksom, vara så modig. . .
Hej!
Vad jag har förstått så kan en narcissist visst känna skam känslor. Och faktiskt ha en förmåga över att känna av en vis form av ånger. Eller till och med kunna känna ånger precis som en ''normal' människa.
En narcissist kan även känna av skam. Och det är egentligen där det grundar sig på deras beteende som anses så hemskt, farlig och liknade. Vad jag har förstått i alla fall.
Men när det väl kommer till dejting världen och liknade.
Hur kommer det sig att de kan vara så modiga? Ta första steget att knacka på dörr och vara så bestämd med att få en vis person. Samt inte accepterar ett nej. Utan kan på ett eller annat sätt fortsätta. Eller till och med fortsätta att fråga om dejt och liknade. Gång på gång.
En normal människa som förälskas i någon blir kanske lite extra nervös inför den personen han/hon är förälskad i. Och kan knacka på dörr och fråga om dejt och så. Men det blir en sådan läskig grej samtidigt.
Det verkar som om narcissisten inte har den ''förmågan'' att känna sådan känsla. Jag undrar hur kommer det sig, när de ändå kan känna av skam. Och dessutom. Deras skam känslor är tydligen större än en andras. Så hur kommer det sig att de gör saker som man skulle riskera att få en skam känsla.
En annan stor frågetecken som finns ovanför mitt huvud. Är hur andra människor inte kan se när andra är hemska av sig. Ett gått exempel är narcissisten. Det måste väl ändå vara så självklart. Kanske inte i första början. Men alltid när man träffat på personen ett par gånger. Märker man ju av hur självisk personen är. Genom att personen tränger sig på och tar all plats, bara pratar om sina besvär, och bryr sig inte alls om andra. De visar det dessutom.
Självupptagenhet, det är bara synd om de och liknade. Och det är de som har varti med om det tuffaste. Och bryr sig inte alls om andra som också har det besvärligt.
Hur fasiken kommer det sig att de ändå blir omtyckta. Helt ofattbart. Och hur kan man tycka de är attraktiva?!